سلامتی و پزشکی

این افراد نباید انار مصرف نمایند ، طبع انار سرد است یا گرم ؟ ، خواص و مضرات انار که بهتر است بدانید

انار میوه ای است سرشار از ویتامین و به دلیل داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم است. با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

17 مهر 1402

این سرطان در سن زیر 50 سال، قربانی می گیرد

به گفته محققان، سریع ترین افزایش در سه دهه گذشته در تعداد موارد ابتلا به سرطان نای و پروستات ثبت شده، در حالی که تعداد ابتلا به سرطان های کبد ثبت شده در افراد زیر 50 سال کمتر از 3 درصد کاهش یافته است.

29 شهریور 1402

دیجی کالا مهر به 1500 کودک نوشت افزار هدیه می دهد

هر سال همزمان با بازگشایی مدارس، دیجی کالا مهر در جهت مسئولیت اجتماعی خود، طرح نیکوکار لبخندی که تو دلیلشی را برگزار می نماید.

25 شهریور 1402

اگر این ویژگی را دارید زود فریب می خورید ، ویژگی شخصیتی افراد فریبکار؛ چگونه در دام نیفتیم؟

بسیاری از تعاملات اجتماعی بر فرض اعتماد متقابل شکل می گیرند، اما فریب، اعتماد را نقض می نماید و خطر شک و تردید و بی اعتمادی را شکل می دهد. آنالیز تجربی اعتماد و فریب می تواند چشم اندازی از آنچه باعث شکل گیری ترس و بی اعتمادی می گردد، پیش روی ما قرار دهد.

19 شهریور 1402

حمله تند ملی پوش سابق آمریکا به لیونل مسی

لیونل مسی بعد از حضورش در اینترمیامی این تیم را کاملا متحول کرده است. تیم آخر کنفرانس شرق MLS از زمانی که فوق ستاره آرژانتینی را به ترکیبش اضافه کرده به 8 برد متوالی دست یافته است. این تیم به تازگی با درخشش کاپیتان آرژانتین به تازگی لیگز کاپ را فتح کرد و...

3 شهریور 1402
3 شهریور 1402

اینجا خانه امید است ، دهمین فرزند مادر دهه شصتی به جهان آمد

دهمین فرزند خانواده منیری به جهان آمد. همه بچه ها مرتب و آراسته اند، ولی لباس های سنتی آبی رنگ نادیا و سارا ملاحت و معصومیت دخترانه آنها را دوچندان نموده است. فاطمه خانم هنوز سرحال نشده و کم رمق به نظر می رسد.

2 شهریور 1402

9 فایده شگفت انگیز گلاب برای سلامتی

گلاب، یک مایع معطر و حاصل تقطیر گلبرگ های گل محمدی ایرانی با بخار آب است و گاهی از آن به عنوان یک رایحه طبیعی ملایم به عنوان جایگزینی برای عطرهای حاوی مواد شیمیایی استفاده می گردد. گلاب علاوه بر بوی خوش، خواص دیگری هم دارد.

1 شهریور 1402

علت عرق نکردن هنگام ورزش چیست؛ آیا علامت خطرناکی است؟

تعریق یکی از عملکردهای طبیعی و حیاتی بدن است. وقتی دمای مرکزی بدن بیش از حد افزایش می یابد، مقداری آب روی سطح پوست جمع می گردد که با تبخیر آن ها خنک می شوید. اگر این اتفاق رخ ندهد، دمای بدن به حدی بالا می رود که برای سلول ها مضر است. فعالیت بدنی تعریق را افزایش...

17 مرداد 1402

سیر و پیاز برترین منبع پروبیوتیک برای بدن

در چند سال اخیر، اصطلاح پروبیوتیک ها رایج شده است. یک نظرسنجی صنعتی جهانی نشان داد که 80 درصد از مصرف نمایندگان هر روز یک پروبیوتیک مصرف می نمایند.

17 مرداد 1402

هنر حیاتی صحبت با غریبه ها

نگرش به غریبه ها از یک الگوی آشنا پیروی می نماید. به بچه ها آموزش داده می گردد که هرگز با بزرگسالان ناشناس صحبت ننمایند به ویژه با افرادی که والدین آنان را غیرقابل اعتماد قلمداد می نمایند. آغاز نوجوانی و جوانی میل شدیدی برای تعامل با انواع افراد به همراه...

16 مرداد 1402

مرگبارترین حیوانات دنیا که آرواره ای آهنین دارند

مرگبارترین حیوانات دنیا را بشناسید. محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که در مقایسه توان آرواره جانداران، گونه انسان یارای رقابت با دیگر جانداران را ندارد.

7 مرداد 1402

دستگاهی عجیب برای نظارت بر فعالیت مغز از داخل گوش، عکس

ایسنا نوشت: یک دستگاه پیچ و تاب دار قادر است فعالیت مغز را از داخل کانال گوش کنترل کند.

5 مرداد 1402

اسکلت های عجیب غل و زنجیرشده یونان باستان! ، مطالعه گورهای باستانی چه رازهایی را فاش می نماید؟

در حین ساخت و ساز در مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارخوس در آتن، اسکلت هایی غل و زنجیرشده متعلق به یونان باستان کشف شد و باستان شناسان مشغول مطالعه روی آن هستند.

27 تیر 1402

پارک پراتر وین؛ جاذبه هیجان انگیز و دیدنی اتریش

پارک پراتر وین، یکی از قدیمی­ ترین پارک­ های دنیا به شمار میرود که علاوه بر مردم محلی ، مدتی است که توجه گردشگران کشور اتریش را نیز به خود جلب کرده است. از این پارک ابتدا برای شکار استفاده می ­شد اما امپراطور جوزف دوم در سال 1766 آن را به پارک عمومی تبدیل...

11 تیر 1402

ساخت برج هایی با مصالحی از جنس انسان

شاید تا به حال نام منطقه کاتالونیای اسپانیا به گوشتان نخورده باشد؛ کاتالونیا منطقه ای در اسپانیاست که مردم آن رسوم عجیب وغریب زیادی دارند.

8 تیر 1402

چه زمانی نشستن کودک روی صندلی جلوی اتومبیل مجاز است؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که از چه زمانی به بعد فرزندتان می تواند روی صندلی جلوی اتومبیل بنشیند. ما در این نوشته نظر چند متخصص بچه ها را درباره ایمنی وسایل نقلیه جمع آوری نموده ایم. بچه ها قد می کشند و بزرگ می شوند و والدین باید تصمیم بگیرند از چه زمانی...

4 تیر 1402

دکوراسیون عربی سبکی با اصالت و غنی در طراحی داخلی

دنبال طرح های تازه و زیبا برای دکوراسیونداخلی منزل خود هستید؟ طرح های زیبایی که از اصالت قوی ای برخوردارند؟

29 خرداد 1402

چرا تلویزیون مخاطب کودک را جدی نمی گیرد؟

مریم کاظمی از سریال سازان تلویزیونی و کارگردانان حوزه تئاتر که عروسک خونه را در شبکه کودک روی آنتن داشت به این نکته اشاره نمود کودک امروز بیش از بزرگسال حوزه رسانه و تصویر را درک می نماید و سیاست گذاران تلویزیونی با این قشر، سطحی برخورد نکنند.

25 خرداد 1402

آیا صندل های طب سوزنی باعث افزایش قد می شوند؟

تا می گویی می خواهم درباره صندل هایی بدانم که قد را افزایش می دهند، می گوید: مقرون به صرفه است و بدون مکث ادامه می دهد: این صندل ها به وسیله طب سوزنی، عصب های کف پا را تحریک می نمایند و باعث افزایش قد می شوند. دوره درمان، بین سه تا شش ماه است و در این مدت بین...

22 خرداد 1402
تعداد: (389)