سیر و پیاز برترین منبع پروبیوتیک برای بدن

به گزارش وبلاگ سفر، در چند سال اخیر، اصطلاح پروبیوتیک ها رایج شده است. یک نظرسنجی صنعتی جهانی نشان داد که 80 درصد از مصرف نمایندگان هر روز یک پروبیوتیک مصرف می نمایند.

سیر و پیاز برترین منبع پروبیوتیک برای بدن

قفسه های فروشگاه ها مملو از مکمل های پروبیوتیکی است و بعضی از تولیدنمایندگان مواد غذایی حتی پروبیوتیک ها را به محصولات خود اضافه می نمایند.اکنون، تحقیقات جدیدی که اخیراً به وسیله دانشگاه ایالتی سن خوزه ارائه شده است سه ماده غذایی را گزارش می دهد که به طور طبیعی بزرگترین پانچ پرو بیوتیک را ارائه می دهد. برای این مطالعه، محققان اطلاعات پری بیوتیک 8690 نوع غذای مختلف موجود در پایگاه داده های غذا و مواد مغذی برای مطالعات رژیم غذایی را ارزیابی کردند.

دانشمندان حدود 37 درصد از غذاهای موجود در پایگاه داده حاوی پری بیوتیک بودند. سه غذای با بالاترین محتوای پری بیوتیک - بین 79 تا 243 میلی گرم پری بیوتیک در هر گرم غذا - عبارتند از:

سیر

تره فرنگی

پیازها

همانطور که گفته شد، ما از این که چگونه بخش های نسبتاً کوچکی از این غذاها حاوی میزان توصیه شده (روزانه 5 گرم پری بیوتیک) هستند، شگفت زده شدیم. به عنوان مثال، اگر یک پیاز کوچک حدود 4 اونس باشد، با مصرف حدود نصف پیاز کوچک در روز می توان 5 گرم پری بیوتیک توصیه شده را مصرف کرد.

سایر غذاهای غنی از پری بیوتیک که در این مطالعه یافت شدند عبارتند از: حلقه های پیاز، لوبیا چشم بلبلی، مارچوبه و غلات سبوس دار. همه این غذاها حاوی حدود 50 تا 60 میلی گرم پری بیوتیک در هر گرم غذا هستند.

محققان دریافتند غذاهای حاوی گندم از نظر پری بیوتیک در رتبه پایینی قرار دارند. و محصولات لبنی، تخم مرغ، روغن و گوشت محتوای پری بیوتیک کمی داشتند.

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که افراد مصرف می نمایند یا به بدن خود اعمال می نمایند. از آنجایی که آنها اغلب همان باکتری های خوب هستند که در میکروبیوم روده شما زندگی می نمایند، امید است که فواید سلامتی مانند یاری به هضم غذا و یاری به حفظ تعادل کل بدن شما داشته باشند.

مصرف بعضی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها و الکل گاهی اوقات می تواند باکتری های مفید را از بین ببرد و روده نامتعادل در فرد ایجاد گردد. افزودن مجدد پروبیوتیک ها به بدن به وسیله مکمل ها یا خوردن غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کلم ترش، کفیر و کیمچی می تواند به بازگرداندن تعادل به میکروبیوم یاری کند.

برای زنده ماندن، باکتری های خوب موجود در میکروبیوم روده و هر باکتری پروبیوتیکی که فرد مصرف می نماید احتیاج به چیزی برای خوردن دارد. پری بیوتیک ها فیبر غذایی هستند که به وسیله بدن قابل هضم نیستند. پروبیوتیک ها با عبور از سیستم گوارشی از آنها تغذیه می نمایند تا زنده بمانند و رشد نمایند.

پری بیوتیک ها دقیقاً به این علت سالم هستند که برای بهبود میکروبیوم توصیه شده اند. آنها بسترهایی هستند که باکتری های مفید می توانند مستقیماً از آنها برای ایجاد مزایای سلامتی میزبان استفاده نمایند، زیرا این باکتری ها عملکردهایی را انجام می دهند که برای سلامت انسان مفید است.

پرو بیوتیک ها بعلاوه به موارد زیر یاری می نمایند:

جذب کلسیم

متعادل کردن قند خون

حرکت سریعتر غذا به وسیله دستگاه گوارش، کاهش خطر یبوست

تحقیقات در حال حاضر برای ارزیابی این که چگونه پرو بیوتیک ها ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند سندرم روده تحریک پذیر و چاقی یاری کند، و بعلاوه پیشگیری از سرطان های خاصی مانند سرطان کولورکتال ادامه دارد.

منبع: اخبار سبز کشاورزی

منبع: فرارو

به "سیر و پیاز برترین منبع پروبیوتیک برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر و پیاز برترین منبع پروبیوتیک برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید