اسکلت های عجیب غل و زنجیرشده یونان باستان! ، مطالعه گورهای باستانی چه رازهایی را فاش می نماید؟

به گزارش وبلاگ سفر، در حین ساخت و ساز در مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارخوس در آتن، اسکلت هایی غل و زنجیرشده متعلق به یونان باستان کشف شد و باستان شناسان مشغول مطالعه روی آن هستند.

اسکلت های عجیب غل و زنجیرشده یونان باستان! ، مطالعه گورهای باستانی چه رازهایی را فاش می نماید؟

به گزارش وبلاگ سفر و به نقل از گریک ریپورتر، باستان شناسان در حال مطالعه اسکلت های غل و زنجیرشده یونان باستان هستند که در گورستان باستانی در سال 2016 در شهر بندری فالیرو پیدا شده اند. نتایج این تحقیق می تواند به درک ظهور دولت شهر آتن یاری کند.

گورستان فالیرو یکی از بزرگ ترین مکان هایی است که در یونان کاوش شده است. این گورستان حاوی بیش از 1500 اسکلت یونان باستان است که قدمت آن ها به قرن های 8-5 قبل از میلاد باز می گردد.

اسکلت های افرادی که دست هایشان را در گورهای دسته جمعی بسته اند، برای درک سیاست های آتن در آن موقع و چگونگی تاسیس دولت شهر مهم تلقی می گردد. کاوش ها در قبرستان فالیرو حدود یک قرن پیش شروع شد. با این حال، کار در مقیاس بزرگ بین سال های 2012 تا 2016 به وسیله دپارتمان آثار باستانی وزارت فرهنگ یونان به رهبری استلا کریسولاکی باستان شناس انجام شد.

چندین اسکلت متعلق به یونان باستان مورد آنالیز قرار گرفتند. رقومی سازی سوابق میدانی باستان شناسی، عکس ها و نقشه ها نیز صورت گرفته است. با این حال، حفظ و تجزیه و تحلیل باید به وسیله متخصصان باستان شناسی زیستی و انسان شناسی قانونی انجام گردد.

این گزارش می گوید اسکلت های پیدا شده به روش های مختلف دفن شده اند. بیشتر آن ها در گورهای گودالی ساده دفن شدند، اما تقریبا یک سوم، نوزادان و بچه هایی هستند که در کوزه های بزرگ دفن شده اند. حدود 5 درصد از بقایای یافت شده مربوط به افراد سوزانده شده است، و چند گور صندوقی با ردیف های سنگی وجود دارد. یک نفر هم در قایق چوبی که به عنوان تابوت استفاده می شد، دفن شده است.

اسکلت های غل و زنجیر شده محققان را متحیر نموده، چرا که موارد بسیار کمی از مرگ با غل در دنیا باستان وجود دارد. این مورد می تواند علامت مجازات یا بردگی باشد. آنالیز و تجزیه و تحلیل 1500 اسکلت به وسیله زیست باستان شناسان و زمین باستان شناسان فرآیندی زمان بر و پرهزینه است و بودجه قابل توجهی هم برای آن احتیاج است.

تیم تحقیقاتی معتقد است که تجزیه و تحلیل اسکلت ها می تواند دریچه ای به زمان حساس در تاریخ یونان باستان، درست قبل از ظهور دولت شهر به ما بدهد. چهار هدف اصلی در رابطه با حفاظت از اسکلت ها مطرح شده است. هدف اول، آنالیز بقایای غل و زنجیر شده و سایر دفن های متفاوت، از جمله گورهای جمعی است و مشخص اینکه آیا آن ها قربانی تحولات سیاسی پیش از ظهور دموکراسی آتن هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | فوتوشاپ در مصر باستان! | یافته های نو دانشمندان به یاری اسکن اشعه ایکس نقاشی 3 هزار ساله

دوم، گور و بازمانده های بچه ها برای یادگیری بیشتر در خصوص دوران نوزادی و کودکی در دنیای باستان تجزیه و تحلیل می گردد. به دست آوردن دانش بیشتر درباره رژیم غذایی مردم در این شهر باستانی هدف سوم است، و بعلاوه مشخص اینکه آیا مردم به بیماری هایی که به راحتی به وسیله ملوانان و سایر مسافران از سرزمین های دور منتقل می شوند، مبتلا شده اند یا خیر.

هدف نهایی روشن کردن نظام طبقاتی در آتن باستان با آنالیز اثاثیه قبرها و شیوه های تدفین است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسکلت های عجیب غل و زنجیرشده یونان باستان! ، مطالعه گورهای باستانی چه رازهایی را فاش می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت های عجیب غل و زنجیرشده یونان باستان! ، مطالعه گورهای باستانی چه رازهایی را فاش می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید