با چند روش خانگی و موثر، چاقی شکم و پهلو را درمان کن!

به گزارش وبلاگ سفر، کاهش چربی در ناحیه شکم و پهلو یکی از دغدغه های مهم افراد برای رسیدن به اندام ایده آل است. یکسری از تمرینات ورزشی و بعلاوه تغییر در سبک زندگی می تواند افراد را برای رسیدن به این هدف یاری کند. امروزه با توجه به تقاضای بالا برای محصولاتی که چربی شکم و پهلو را از بین می برند، قرص ها، مکمل ها و شربت های زیادی فراوری شده است که همگی ادعا می نمایند چربی شکمی را کاهش می دهند.

با چند روش خانگی و موثر، چاقی شکم و پهلو را درمان کن!

با این حال، تا به امروز مدارک زیادی مبنی بر تاثیر صد در صدی و بدون عوارض این محصولات ارائه نشده است و بسیاری از موارد مصرفی، پیامدهای جبران ناپذیری داشته است. بنابراین استفاده از روش های طبیعی که در حین کاهش وزن به از بین بردن چربی شکم و پهلو یاری کند، توصیه می گردد. در این مقاله سعی شده است که چندین روش آسان و بدون عوارض برای کاهش و از بین بردن چاقی شکم و پهلو آموزش داده گردد. اگر می خواهید با انواع چاقی و راهکارهای درمان خانگی و موثر هر یک آشنا شوید می توانید مقاله درمان چاقی را مطالعه کنید.

چربی شکم و پهلو چیست و چه تفاوتی با دیگر نقاط بدن دارد؟

  • منظور از چربی شکمی، چاقی در ناحیه زیرین بدن که شامل شکم و پهلو می باشد، است. کاهش این چربی و یاری به برطرف چاقی شکم و پهلو، علاوه بر تناسب اندام مزایای دیگری از جمله کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سایر امراض دارد. در واقع، چربی این ناحیه فعال بوده و هورمون های زیادی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد و از این طریق بر روی سلامتی اثر بگذارد.

10میوه معجزه آسا برای دیابتی ها

  • چربی شکمی به شدت تحت تاثیر برنامه غذایی فرد قرار می گیرد بنابراین، نکته کلیدی در مورد درمان چاقی شکم و پهلو، تغییر در برنامه غذایی و انجام حرکات ورزشی مخصوص می باشد.

آب کردن چاقی شکم و پهلو با روش های سریع و موثر خانگی

همه افراد در ناحیه شکم و پهلو خود چربی دارند، اما اندازه زیاد این چربی بسیار مضر است. افرادی که مواد غذایی فرآوری شده و حاوی اندازه زیادی قند و شکر را مصرف می نمایند، بیشتر در معرض چاقی شکم و پهلو قرار می گیرند. چربی شکمی به طور معمول با افزایش سن، به ویژه در خانم ها افزایش می یابد. بعلاوه بعضی از شرایط پزشکی و ژنتیکی نیز ممکن است باعث این نوع چاقی گردد.

1- مصرف مواد خوراکی که کالری کمتری دارند:

یکی از روش های موثر برای کاهش وزن و تناسب اندام، مصرف کالری کم و سوزاندن آن است. علاوه بر این، مواد غذایی که کالری کمتری دارند، معمولا ارزش غذایی بالایی دارند و بالعکس. به عنوان مثال غذاهای تولید شده، مواد نیمه پز و سیب زمینی سرخ شده که کالری بالایی دارند، ارزش غذایی پایینی دارند و مصرف بی رویه آن بر روی سلامتی تاثیر منفی می گذارد. سعی کنید مواد کم کالری مثل میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل را جایگزین خوراکی هایی پرکالری کنید.

دلایل و درمان انواع خارش

2- حذف نوشیدنی های قنددار:

استفاده قند و شکر به اندازه زیاد یکی از محرک های افزایش وزن و به ویژه چاقی شکمی است. مصرف زیاد قند باعث افزایش مقاومت به انسولین در بدن می باشد و منجر به افزایش چربی شکمی می گردد. در بسیاری از موارد، مصرف زیاد قند ممکن است بدون قصد صورت می گیرد و شخص متوجه آن نمی گردد. اندازه قند نوشیدنی هایی مثل نوشابه، چای شیرین و قهوه را آنالیز کنید. برای تعداد زیادی از افراد، کاهش اندازه قند مصرفی در نوشیدنی های داغ و حذف کامل نوشابه کافی است.

درمان انواع سردرد

3- کمتر از کربوهیدرات های تصفیه شده بهره ببرید:

کربوهیدرات ها، چه نوع ساده و چه نوع تصفیه شده آن، ارزش غذایی پایین و کالری بالایی دارند. نان سفید، غلات تصفیه شده، غذا و نوشیدنی های قندی جزو کربوهیدرات ها هستند. تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد کربوهیدرات های تصفیه شده ارتباط مستقیمی با افزایش چربی شکم و پهلو دارد. سعی کنید کربوهیدرات های پیچیده مثل میوه، سبزی و غلات کامل را جایگزین کربوهیدرات های ساده کنید.

هر آنچه که از کربوهیدارت باید بدانیم!

4- استفاده زیاد از میوه و سبزی:

میوه و سبزیجات که حاوی کربوهیدرات های پیچیده هستند، کالری کمتری دارند و سالم تر هستند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزی، فیبر لازم را به بدن شما می رساند. تحقیقات نشان داده است که فیبر می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داده و به تنظیم قند خون یاری کند. همانطور که اشاره شد، دیابت نوع 2 و چاقی شکمی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، بنابراین مصرف فیبر می تواند به درمان چاقی شکم و پهلو نیز یاری کند.

هر آنچه که از مسائل ناخن و درمان آن باید بدانیم!

5- مصرف پروتئین های بدون چربی:

منابع پروتئین بدون چربی شامل آجیل، حبوبات و گوشت های بدون چربی است. استفاده از این مواد، احساس سیری ایجاد می نماید و از خوردن بی رویه جلوگیری می نماید. علاوه بر این، مصرف گوشت های چرب مثل گوشت گاو و گوشت فرآوری شده را کاهش می دهد.

همه چیز درباره پروتئین

6- از چربی های سالم غافل نشوید:

توجه داشته باشید که استفاده از چربی های سالم در رژیم غذایی لازم است. برای این منظور شما باید چربی های مفید و مضر را بشناسید. چربی های اشباع شده و ترانس بالا به قلب آسیب می رسانند و ریسک ابتلا به مریضی های قلبی عروقی و سکته را بالا می برند. بعلاوه این مواد باعث افزایش وزن و چاقی در قسمت شکم و پهلو می شوند.

فواید انواع روغن گیاهی

استفاده از چربی های سالم و جایگزین کردن آن ها به جای چربی های مضر، باعث کاهش تجمع چربی در بدن می گردد و علاوه بر آن، فواید بسیاری نیز دارد.

بعضی از چربی های سالم و مفید:

  • آووکادو (فواید آووکادو)
  • دانه های تخم شربتی (خواص تخم شربتی)
  • تخم مرغ
  • روغن ماهی
  • آجیل و روغن بیشتر مغزها
  • زیتون

7- ورزش کنید:

ورزش منظم و کافی به کاهش وزن و بعلاوه درمان چاقی شکم و پهلو یاری می نماید. به این نکته توجه کنید که کاهش چربی و سایز یک ناحیه از بدن به تنهایی ممکن نیست. یعنی با استفاده از حرکات ورزشی نمی توان چربی یک قسمت از بدن را بدون تاثیر بر سایر نواحی کاهش داد. اما با این حال، حرکات ورزشی مثل کرانچ، دراز و نشست و موارد مشابه به تقویت ماهیچه شکم یاری نموده و باعث شکل گیری بهتر آن می شوند.

درمان تمامی مسائل مو

8- فعالیت بدنی خود را افزایش دهید:

افزایش فعالیت های روزانه باعث سوختن کالری بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، تحرک زیاد تاثیر به سزایی در تقویت ماهیچه ها و بالا نگه داشتن روحیه دارد.

نکاتی در مورد افزایش فعالیت روزانه:

  • بعد از اینکه تایم طولانی نشستید، سعی کنید یک وقفه برای بلند شدن و انجام حرکات کششی ایجاد کنید.
  • گاهی اوقات به جای آسانسور، از پله بهره ببرید.
  • در صورت امکان، به جای رانندگی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده روی کنید و یا از دوچرخه بهره ببرید.
  • اگر رانندگی می کنید، ماشین را کمی دورتر از مقصد پارک کنید تا بتوانید اندازهی پیاده روی کنید.

انواع رژیم لاغری

9- ورزش های هوازی انجام دهید:

ورزش های هوازی به پمپاژ بهتر قلب یاری می نماید. بعلاوه، این حرکات با سوزاندن کالری، چربی بدن را کاهش می دهند و باعث تقویت ماهیچه ها می شوند.

بعضی از ورزش های هوازی عبارتند از:

  • پیاده روی
  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • شنا

10- تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را انجام دهید:

  • تمرینات تناوبی با شدت بالا شامل دوره های زمانی برای انجام حرکات با شدت بالا و شدت پائین است. به عبارت دیگر، همانطور که از نام آن تعیین است، در یک دوره زمانی یک حرکت با شدت بالا انجام می گردد و بعد از آن یک فاصله زمانی برای استراحت یا انجام حرکت با شدت کمتر در نظر گرفته می گردد و به همین ترتیب ادامه پیدا می نماید تا کالری بیشتری سوزانده گردد. به عنوان مثال، دویدن به مدت 30 ثانیه و سپس پیاده روی به مدت 3 دقیقه و تکرار آن، یک نوع تمرین تناوبی است.
  • تحقیقات نشان داده است که HIIT نسبت به سایر تمرینات، چربی بیشتری را از بین می برد. بعلاوه، به علت دوره های زمانی کوتاه برای انجام تمرینات پرفشار، این تحرکات را به راحتی می توان هرروز انجام داد. نوترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی وبلاگ سفر مطالعه کنید.

درمان تنگی نفس ناشی از ورزش کردن

11- تمرینات قدرتی انجام بدهید:

تمرینات قدرتی به کاهش وزن یاری می نماید و علت آن هم تعیین است. این تمرینات روی عضله سازی کار می نمایند و عضله کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند. تمرینات قدرتی بعلاوه بر روی سلامتی مفاصل و استخوان ها نیز تاثیر مثبتی می گذارد. انواع مقالات نو و متنوع را می توانید در مجله اینترنتی وبلاگ سفر مشاهده کنید.

در این مقاله با راهکارهای خانگی برای برطرف و درمان چاقی شکم و پهلو آشنا شدیم. شما از چه روش های دیگری برای درمان این مشکل تابحال استفاده نموده اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: medicalnews

منبع: اُکالا

به "با چند روش خانگی و موثر، چاقی شکم و پهلو را درمان کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند روش خانگی و موثر، چاقی شکم و پهلو را درمان کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید