140 نماینده کنگره آمریکا خواهان حل سریع مشکل کمبود تراشه شدند

به گزارش وبلاگ سفر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان ایالات متحده در 4 فوریه لایحه ای را با هدف افزایش رقابت آمریکا با چین در حوزه فراوری تراشه با اختصاص 52 میلیارد دلار برای تقویت فراوری انواع نیمه هادی در ایالات متحده تصویب کرد.

140 نماینده کنگره آمریکا خواهان حل سریع مشکل کمبود تراشه شدند

در نامه ای که به وسیله قانونگذاران مختلف دموکرات و جمهوری خواه در این زمینه امضا شد، آمده است: این بودجه به جلوگیری از کمبودهای آینده یاری می نماید که به کاهش فراوری ناخالص داخلی، از دست دادن مشاغل، گران تر شدن کالاهای مصرفی و آسیب پذیری های امنیت ملی می انجامد.

قانونگذاران از نانسی پلوسی، رئیس اکثریت دموکرات و چاک شومر، رهبر اقلیت جمهوری خواه کنگره خواستند تا فوراً مذاکرات را شروع نمایند تا در اسرع وقت رأی گیری در کنگره و سنا انجام گردد.

جو بایدن قرار است امروز چهارشنبه با رؤسای شرکت های بزرگ سازنده تراشه دیدار نموده و دوباره برای عبور سریع از بحران فعلی کوشش کند. ماه گذشته، 22 فرماندار استان های مختلف آمریکا هم خواهان اقدام سریع در زمینه تأمین اقتصادی شرکت های تراشه ساز شدند.

کمبود مداوم تراشه در صنایع مختلف، فراوری کالا در شرکت های خودروسازی و الکترونیک را مختل نموده و بعضی از شرکت ها را مجبور به کاهش فراوری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "140 نماینده کنگره آمریکا خواهان حل سریع مشکل کمبود تراشه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 نماینده کنگره آمریکا خواهان حل سریع مشکل کمبود تراشه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید