چه زمانی نشستن کودک روی صندلی جلوی اتومبیل مجاز است؟

به گزارش وبلاگ سفر، شاید برای شما هم سؤال باشد که از چه زمانی به بعد فرزندتان می تواند روی صندلی جلوی اتومبیل بنشیند. ما در این نوشته نظر چند متخصص بچه ها را درباره ایمنی وسایل نقلیه جمع آوری نموده ایم. بچه ها قد می کشند و بزرگ می شوند و والدین باید تصمیم بگیرند از چه زمانی نشستن آن ها روی صندلی جلوی ماشین ایرادی ندارد. ممکن است فرزند شما به جلو نشستن علاقه داشته باشد و بر آن اصرار کند.

چه زمانی نشستن کودک روی صندلی جلوی اتومبیل مجاز است؟

شاید وقتی او را به مدرسه می برید یا از کلاسی به کلاس دیگر می رسانید، دیده باشید که بچه های دیگر روی صندلی جلوی سرویس مدرسه یا مهدکودک می نشینند. آیا وقتش نرسیده که کودک شما هم این اجازه را پیدا کند؟ کارشناسان توصیه می نمایند که تا 13سالگی، برای صدور اجازه نشستن کودک روی صندلی جلو صبر کنید.

سیستم عضلانی و اسکلتی بچه ها تا پیش از این سن در حال رشد است و این مسأله آن ها را در تصادفات و جراحات احتمالی، آسیب پذیرتر می نماید. بیایید کمی درباره اینکه چرا باید تا سن مناسب صبر کنیم و چرا انجام زودهنگام این کار خطرناک است، بیشتر بدانیم.

چرا 13سالگی سن مناسب نشستن کودک روی صندلی جلو است؟

بچه ها در 13سالگی می توانند با خیال راحت روی صندلی جلو بنشینند. آموزشگاه متخصصان اطفال آمریکا (AAP) توصیه می نماید که همه بچه ها 12ساله و کمتر در صندلی عقب ماشین بنشینند. از بدو تولد، نوزادان باید همواره به طور ایمن در صندلی ماشین مخصوص کودک و پشت به راننده با کمربند بسته شوند. هنگامی که از دوره ی نوزادی خارج شدند، باید تا سن 5 سالگی روی صندلی ماشین کودک و رو به جلو، بنشینند.

بچه های که از صندلی ماشین خود بزرگ تر شده اند، باید از بالابرنده نشیمن استفاده نمایند. این وسیله شبیه نشیمن صندلی است که ارتفاع مناسب را برای نشستن ایمن بچه ها فراهم می نماید. زمانی که بچه ها به میزان کافی قدبلند شوند که کمربند ایمنی در مرکز سینه و شانه هایشان قرار گیرد، می توانند بدون هیچ وسیله کمکی روی صندلی عقب بنشینند.

این شرایط معمولا در سن 8 تا 12سالگی کودک اتفاق می افتد. در آمریکا استان ها قوانین متفاوتی درباره اینکه کودک از کی می تواند روی صندلی جلو سوار گردد، وجود دارد. در هر شهر و کشوری که هستید، ایده خوبی است که قوانین و دستورالعمل های محلی را در این باره آنالیز کنید. البته بدیهی است که صندلی عقب همواره امن تر است.

یک کودک برای نشستن روی صندلی جلو چقدر باید وزن داشته باشد؟

هیچ محدودیت رسمی وزنی برای نشستن روی صندلی جلو وجود ندارد. بعضی از استان ها در آمریکا قوانینی را در این مورد وضع نموده اند. برای سواری ایمن در صندلی جلوی اتومبیل، سن بیشتر از وزن اهمیت دارد.

دکتر مانیش آگاروال (Maneesha Agarwal)، پزشک بخش اورژانس بچه ها در مرکز درمانی بچه ها آتلانتا که متخصص ایمنی خودرو است و اغلب بیمارانی را درمان می نماید که در تصادفات آسیب دیده اند، می گوید: صرف نظر از وزن کودک، قبل از سن خاصی، استخوان های او همچنان در حال رشد و نرم تر از استخوان های بزرگسالان است. کمربند ایمنی ممکن است در صورت تصادف اتومبیل به علت رشد نابالغ استخوان لگن در جای مناسب قرار نگیرد.

خطرات انتقال زودهنگام کودک به صندلی جلو

وجود کیسه هوای صندلی جلو یکی از دلایل اصلی است که بچه ها زیر 13 سال نباید روی صندلی جلو بنشینند و جای آن ها روی صندلی پشت ایمن تر است. کیسه های هوا برای محافظت از بزرگسالان با قامت میانه طراحی شده اند و با سرعت 200 مایل در ساعت باز می شوند. چون قد بچه ها کوتاه تر از بزرگسالان است،

کیسه هوا ممکن است در سطح سرشان باز گردد. جنیفر مک کیو، مسؤول پیشگیری از آسیب در بیمارستان بچه ها دلاور، می گوید: باز شدن کیسه هوا وقتی کودکی روی صندلی جلو نشسته، بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به آسیب سر یا گردن یا حتی مرگ گردد. سیستم اسکلتی بچه ها نیز هنوز در حال توسعه است.

این موضوع هم می تواند احتمال آسیب را افزایش دهد. استخوان های بچه ها انعطاف پذیرتر و غیرمتراکم تر از استخوان های بزرگسالان است و آن ها را در معرض خطر آسیب و شکستگی بیشتری قرار می دهد. نشستن کودک روی صندلی جلو به طور کلی کودک را به نقطه برخورد در تصادف نزدیک می نماید. در حالی که نشستن روی صندلی عقب باعث می گردد ضربه کمتری به اسکلت شنماینده او وارد گردد.

راه هایی برای ایمن نگه داشتن بچه ها در صندلی جلو

ممکن است تصمیم بگیرید که وقتی فرزندتان به 13سالگی رسید، به او اجازه نشستن روی صندلی جلو بدهید. اگر همچنان در انجام این انتقال احساس نگرانی می کنید، در ادامه چند نکته برای ایمنی در صندلی جلو را بخوانید:

  • همواره اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی کودک در تمام مدت حرکت اتومبیل بسته است.
  • به کودک خود اجازه ندهید کمربند شانه ای را زیر بازو یا پشت خود قرار دهد.
  • پاها باید روی زمین قرار گیرند، نه روی داشبورد.
  • اگر کمربند در مرکز شانه کودک شما قرار نمی گیرد، از تشک بالابرنده صندلی بهره ببرید.
  • بچه ها باید در جای خود بنشینند و حرکت ننمایند. به بچه ها یادآوری کنید که برای رسیدن به چیزی که ممکن است به قسمت جلو پرت شده باشد به جلو خم نشوند یا برای صحبت با دیگران در صندلی عقب نچرخند. این کارها باعث می گردد کمربند ایمنی در شرایط نادرستی روی بدن آن ها قرار گیرد.

اگر هنوز شک دارید، صندلی عقب همواره برترین گزینه است

در سن 13 سالگی، نشستن کودک روی صندلی جلو بسیار ایمن تر از پیش است. زیرا قد او بلندتر است و استخوان هایش سفت تر و متراکم تر شده اند.

همانطور که گفته شد، صندلی عقب همواره امن ترین مکان برای سوار شدن در نظر گرفته می گردد زیرا به طور کلی از نقطه برخورد در تصادف دورتر است.

دکتر آگاروال می گوید: برای اینکه فرزندتان را به صندلی جلو بیاورید، عجله نکنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به میزان کافی بالغ است و رفتارهای بالقوه خطرناک از او سر نمی زند. رفتارهایی مثل حرکت دادن بند شانه ای کمربند به پشت یا نگه داشتن پاها روی داشبورد. توانایی درست نشستن روی صندلی در مدت سواری هم مهم است.

بنابراین به یاد داشته باشید، هر زمان می توانید صندلی عقب را برای نشستن کودک انتخاب کنید، اما برای بچه ها 12 سال و کمتر این انتخاب، اجباری و همیشگی است.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ سفر مگ را بخوانید.

منبع: parents

منبع: دیجیکالا مگ

به "چه زمانی نشستن کودک روی صندلی جلوی اتومبیل مجاز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی نشستن کودک روی صندلی جلوی اتومبیل مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید