غار دربند رشی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ سفر، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، غار دربند رشی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود.

غار دربند رشی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود

غار دربند رشی در جنوب روستای رشی در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار واقع شده است. این غار باستانی که در ارتفاع 750 متری از سطح دریا واقع شده است، یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی رودبار محسوب می گردد. جالب است بدانید که غار دربند رشی تنها غار شناخته شده در ایران بشمار می رود که بقایای باستان شناختی از عصر پارینه سنگی کهن را در دل خود دارد و همین امر، فرصت خوبی را برای علاقمندان به تاریخ فراهم می نماید تا با تاریخ و پیشینه رودبار آشنا شوند.

هر ساله طبیعت گردان و ماجراجویانی که به دیار رودبار سفر می نمایند، بازدید از غار باستانی دربند رشی را در برنامه سفر خود قرار می دهند تا هم با تاریخ و فرهنگ رودبار آشنا شوند و هم گذری به طبیعت بکر و سرسبز منطقه دربند رودبار داشته باشند. دربند رشی از دو غار به نامهای کویل گر (با طول 60 متر) و جوکویله (با طول 30 متر) تشکیل شده است. غار جوکویله در سال 1384 در پی آنالیز های باستانی شناسی به وسیله دکتر ولی جهانی شناسایی گشت و طی آن بقایایی از استخوان های انسان و جانوران به همراه تعدادی اشیا سفالی کشف شد. بعلاوه، در آنالیز های غار کویل گر نیز اشیای سفالی مشابهی بدست آمد.

بعدها، چندین مرحله کاوش در غارهای دربند رشی صورت گرفت. با آنالیز های باستان شناسانی چون بیگلری، شید رنگ و جهانی مجددا سنگواره های جانداران مختلف و ابزارهای سنگی مانند ساطور پیدا شد که قدمت آنها به دوران پارینه سنگی قدیم می رسد و این کشفیات بزرگ دریچه ای تازه را به دنیای باستان شناسی گگرددند. مسیر غار دربند رشی نیز با آب و هوای مطبوع و منظره ها دیدنی خود لذت پیاده روی در ارتفاعات رودبار را دوچندان خواهد نمود. پس، پیشنهاد می کنیم هنگام سفر کوله پشتی و کتانی هایتان را با خود ببرید.

منبع: همگردی

به "غار دربند رشی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار دربند رشی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید