شکاف در جمهوری خواستار آمریکا؛ هم حزبی های ترامپ علیه او شوریدند

به گزارش وبلاگ سفر، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز شنبه گزارشی را منتشر نموده که در آن از مخالفت گروهی از جمهوری خواستار برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا خبر داده است.

شکاف در جمهوری خواستار آمریکا؛ هم حزبی های ترامپ علیه او شوریدند

در این گزارش گفته شده که گروهی از جمهوری خواستار با استناد به عملکرد ناموفق ترامپ در برابر بحران شیوع کرونا، مخالفت خود را با معین دوباره ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا اعلام نموده و معتقدند که ترامپ اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا در آمریکا انجام نداده است.

این گروه از جمهوری خواستار با هدف اعلام مخالفت خود با ریاست جمهوری دوباره ترامپ، آگهی تبلیغاتی را منتشر نموده اند که این آگهی پروژه لینکلن را به عنوان یک کمیته اقدام سیاسی علیه ترامپ معرفی می نماید.

پروژه لینکلن پیش از این در اواخر سال 2019 با هدف جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ از سوی بعضی چهره های برجسته جمهوری خواه و سابقا جمهوری خواه تأسیس شده بود، اما حال برای نخستین بار است که فاکس نیوز آگهی این کمیته را منتشر و پخش می نماید، اگرچه آگهی مذکور دومین آگهی جمهوری خواستار مخالف ترامپ در قالب پروژه لینکلن است.

در آگهی منتشر شده از سوی جمهوری خواستار ناراضی از ترامپ، به اقدام ژنرال آیزنهاور در جنگ جهانی دوم اشاره شده که تاکید نموده بود در صورت شکست در جنگ آماده برعهده دریافت مسئولیت این شکست پس از جنگ خواهد بود و پس از اشاره به این اظهارات آیزنهاور، اظهارات ترامپ مورد مقایسه قرار گرفته که در ابتدای شیوع کرونا در جریان نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به سوالی گفته بود که او مسئولیت شیوع همگانی این ویروس را برعهده نخواهد گرفت.

جمهوری خواستار مطرحی همچون جورج کونوی که همسرش کلیان کونوی در تیم مشاوران ترامپ در کاخ سفید حضور دارد و همچنین جان ویور، استیو اسمیت و ریک ویلسون که در تیم مشاوران جان مک کین حضور داشته اند از جمله پایه گذاران جمهوری خواستار ناراضی و مخالف با ترامپ هستند که پروژه لینکلن را کلید زده اند.

با این حال فاکس نیوز در گزارش خود اشاره بیشتری به جزئیات درباره پایگاه و میزان تأثیرگذاری کمپین جمهوری خواستار مخالف ترامپ نداشته، اما گزارش ها در حال حاضر حاکی از افول قابل توجه صندلی ترامپ در رقابت با نامزد دموکرات ها با توجه به شکست سیاست های سیاسی و مالی او دارد که بویژه این شکست ها به تازگی در جریان بحران شیوع کرونا در آمریکا دوچندان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکاف در جمهوری خواستار آمریکا؛ هم حزبی های ترامپ علیه او شوریدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف در جمهوری خواستار آمریکا؛ هم حزبی های ترامپ علیه او شوریدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید