رنجرور 2022 لندرور شیک تر از همواره، با توانایی بیشتر
به گزارش وبلاگ سفر، شاید در نظر اول چندان تازه به نظر نرسد ولی رنجرور 2022 به طور کامل بازنگیری شده است و هنوز فوق العاده شیک است. در حال حاضر، نسل پنجم این خودروی SUV لوکس قوی تر، مجلل تر، فناوری و جایگاه های بیشتری نسبت به نسل های پیشین دارد و از نظر محیط زیست نیز پایدارتر و مسئولیت پذیرتر است.
در بالاترین سطح از مینیمالیسم
از نظر بصری، رنجرور لندرور 2022 تمیزتر و صیقل تر از کف آشپزخانه است. هیچ خطوط اضافی، گلگیرهای برآمده و دستگیره های چسبیده بزرگی ندارد و جلوپنجره بسیار بزرگی بر همه ظاهر آن غالب نشده است. در نتیجه، طراحی این SUV خیره نماینده است و به نظر می رسد 12 درصد آیرودینامیک تر از گذشته است.
با وجود اینکه شبیه به یک خودروی مفهومی است؛ با بخش جلویی نامرتب، کناره های تخت و چراغ های عقب عمودی شکاف دار، بسیاری از نشانه های رنجرور کلاسیک را حفظ نموده است. برای بیش از 5 دهه است خط سقف در حال سقوط، شانه های قوی و ارتفاع زیاد از نشانه های رنجرور است که در مدل 2022 نیز مشاهده می کنیم. مدل تازه اگرچه این ویژگی ها را حفظ نموده است ولی دارای نشانه های مدرنی مانند دستگیره های درب بیرونی قابل جمع شدن، فناوری نورپردازی و دو رنگ تازه است.
فناوری های متناسب با استایل
برای یک خودرو چهره زیبا کافی نیست. رنجرور 2022 با پلتفرم تازهی ساخته شده است و در معماری MLA-Flex از حدود سه چهارم آلومینیوم ساخته شده است و 50 درصد محکمی بالاتر از نسل های قبل دارد. به همین علت، این خودرو زیباتر و ایمن تر شده است.
از یک سیستم تعلیق بادی الکترونیکی استانداردی برخوردار است و با سیستم کنترل یکپارچه شاسی، به طور پیشگیرانه ای نسبت به شرایط مختلف جاده ای، واکنش مناسبی داشته و کاملا برای یک سواری نرم تر و تمیزتر طراحی شده است. برای افزایش چابکی، فرمان محور عقب نیز در سری مدل های رنجرور 2022 نیز گنجانده شده است.
این قابلیت به چرخ های عقب اجازه می دهد تا 7 درجه بچرخند و چابکی بیشتری در سرعت های پایین و پایداری بیشتر در بزرگ راه ها داشته باشد. فرمان چرخ های عقب، دایره چرخش خودرو را به 36 فوت کاهش می دهد که از این نظر کوچک ترین شاسی بلند لندرور تا کنون است. برای مقایسه، کمی کمتر از سدان هیوندای سیویک است.
سیستم Dynamic Response Pro به تحت کنترل نگه داشتن بدنه نسبتا درشت این رنجرور یاری می نماید. این اولین مدل رنجرور لندرور است که از این فناوری سود می برد و دارای سیستم الکتریکی 48 واتی خودرو برای جلوگیری از چرخش بدنه در پیچ ها است. این فناوری باعث پاسخ گویی سریع تر خودرو شده و کارآمدتر از سیستم های هیدرولیک رقیب است.
اما قدرت این رنجرور چگونه است؟ همواره این شاسی بلند توانسته است از کوه ها و رودخانه های خروشان عبور کند؛ چیزی که در مدل 2022 نیز تغییر ننموده است. این SUV لوکس 11.6 اینچ از زمین فاصله دارد و توانایی عبور از 35.4 اینج آب را دارد. دیفرانسل عقب دارای ویژگی قفل نماینده استاندارد است ولی راننده می تواند با یاری سیستم Terrain Response 2، شش حالت مختلف برای مشخص رفتار خودرو در سطوح و شرایط مختلف، از بزرگراه های برفی تا زمین های سنگی و تپه های شنی و تقریبا هر جایی، در اختیار دارد.
مجموعه متنوعی از پیشرانه ها
لندرور رنجرور 2022 در زیر کاپوت بلند خود، انواع پیشرانه ها را جای داده است. بعضی از این پیشرانه ها قدیمی و بعضی دیگر کاملا تازه هستند.
پیشرانه پایه ارائه شده یک موتور I6 توربوشارژ 3 لیتری است که به وسیله سیستم هیبریدی 48 ولتی تقویت می گردد. این پیشرانه 395 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور دارد.
پیشرانه بعدی یک موتور 4.4 لیتری توئین توربو V8 است که از BMW عاریت گرفته شده و جایگزین پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژ قدیمی لندرور است. این دستگاه 523 اسب بخار قدرت و 553 نیوتن متر گشتاور دارد. بیشتر مدل های ابتدایی وارد بازار شده با این پیشرانه خواهند بود.
فراتر از این دو مدل احتراقی، یک مدل هیبریدی پلاگین با حدبیشتر قدرت 434 اسب بخار و برد 62 مایلی الکتریکی برای مدل 2023 وارد ایالات متحده می گردد. این نسخه دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی 38.2 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی 105 کیلوواتی است.
در نهایت، حالا که رنجرور لندرور 2022 با پیشرانه الکتریکی طراحی شده است؛ انتظار داریم در سال 2024 شاهد مدلی کاملا برقی باشیم.
لوکس و مدرن
رنجرورها ضمن اینکه داستان های افسانه ای در آفرود دارند؛ لوکس و تجملاتی نیز هستند. مدل 2022 نیز همین راستا را طی نموده و چیزی عوض نشده است. در واقع، SUV تازه لندرور از مواد تازه، آخرین فناوری ها و ظرفیت مسافر بیشتر سود می برد تا مجذوب نماینده تر گردد.
لندرور همان دیدگاه مینیمالیسم خود در بدنه بیرونی را به داخل کابین کشیده است و شما چیزی اضافی پیدا نمی کنید. محیط داخلی خودرو اصلا پیچیده طراحی نشده است و کاملا لوکس و مدرن است. داشبورد به شدت افقی است و عمدا بدون تزئین طراحی شده است.
در بخش های مختلف داخل کابین می توانید اجزایی از چرم و چوب با زیبایی فوق العاده را مشاهده کنید. لندرور به این مواد بسنده ننموده و در SUV تازه خود از مواد ترکیبی تازهتری مانند پارچه های پشمی ممتاز و چرم های دباغی شده به روشی دوستدار محیط زیست بهره برده است.
یک صفحه نمایش لمسی خمیده 13.1 اینچی که سیستم تفریح و اطلاعات Pivi Pro را در خود جای داده است؛ روی داشبورد خودنمایی می نماید. رابط کاربری سیستم تفریح و چندرسانه ای این خودروساز بسیار آسان و کاربرپسند است و هر چیزی با چند لمس ساده در دسترس قرار می گیرد. سیستم Pivi Pro از بازخورد لمسی پشتیبانی می نماید و استفاده از آن در هنگام رانندگی آسان تر است.
طبیعتا سیستم های Apple CarPlay و Android Auto نیز پشتیبانی می شوند. هر دو سیستم می توانند به وسیله بی سیم به گوشی هوشمند وصل شوند تا مدیریت سیستم تفریح مجذوب نماینده تر گردد. به طور کامل از آمازون الکسا پشتیبانی می گردد و با آن یکپارچه شده است. این سیستم به گوشی تلفن یا دستیار جداگانه دیگری احتیاج ندارد و به طور مستقل به شما امکان می دهد آب و هوا یا اخبار را درون ماشین آنالیز و جلسات خود را با صدای خودتان برنامه ریزی کنید.
در پشت فرمان، یک صفحه نمایش دیجیتالی 13.7 اینچی بسیار شفاف و روشنی گنجانده شده است. این پنل دارای گرافیک بسیار بالایی است و کاملا قابل تنظیم نشان می دهد. در جایگاه های عقب نیز صفحه نمایش های دیگری کار گذاشته شده است. پشت جایگاه های جلو، نمایشگرهای 11.4 اینچی نصب شده که دارای یک درگاه HDMI و وای فای هستند تا سرنشین های پشتی هیچ گونه کمبودی را احساس ننمایند.
این خودرو در دو مدل استاندارد و شاسی بلند و طول استاندارد و دراز با سه ردیف جایگاه و گنجایش 7 نفر سرنشین برای اولین بار عرضه می گردد. یک مدل سوپرپریمویم چهار جایگاه نیز در دسترس است.
راحتی و ایمنی در این شاسی بلند بسیار بالا است. چیزی برای شکایت یا عدم راحتی وجود ندارد و هم سرنشین های جایگاه های جلو و هم مسافران جایگاه های پشتی کاملا احساس راحتی می نمایند و در یک خودروی کاملا کلاس بالا نشسته اند.
بهار آینده وارد بازار می گردد
با طراحی مینیمالی، فناوری های بیشتر، تجملات بیشتر و مجموعه ای از پیشرانه های تازه هیجان انگیز، رنجرور 2022 چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن دارد. از بعضی جهات به نظر می رسد از رقبایی مانند کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و مرسدس بنز GLS بالاتر باشد که یک پیروزی بزرگ برای لندرور است.
رنجرور 2022 بازطراحی شده در بهار سال آینده وارد بازار ایالات متحده می گردد. البته، پیش فرش این خودرو از هم اکنون آغاز شده است و انتظار می رود از قیمت 105000 دلار آغاز گردد.
منبع: یک پزشک