چرا باز کردن مقبره بزرگ اولین امپراتور چین ترسناک است؟، عکس

به گزارش وبلاگ سفر، افسانه اولین امپراتور چین، کین شی هوانگ، در فتنه و رمز و راز پوشیده شده است، و در قلب این معما مقبره افسانه ای او نهفته است. اگرچه مقبره بزرگ اولین امپراتور چین به عنوان یکی از خارق العاده ترین یافته های باستان شناختی دنیا شناخته می گردد، اما تا حد زیادی دست نخورده به جای مانده است و بحث ها و کنجکاوی ها را در میان مورخان، باستان شناسان و عموم مردم برانگیخته است.

چرا باز کردن مقبره بزرگ اولین امپراتور چین ترسناک است؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر ، مقبره بزرگ اولین امپراتور چین، Qin Shi Huang، به عنوان شاهدی بر عظمت و نوآوری تمدن چین باستان است.

روسیه این سلاح ها را به هند می دهد!/ عکس

تصادف خودروی چند میلیون دلاری اسطوره فرمول یک دنیا!/عکس

این مجموعه مقبره که بیش از 2000 سال پیش ساخته شده است، یک شگفتی معماری است که منعکس نماینده دیدگاه امپراتور از زندگی پس از مرگ است که به مقدار دوران سلطنت او مجلل است. این مقبره با مساحت 20 مایل مربعی چشمگیر، اتاق های زیرزمینی متعدد، کاخ ها و گذرگاه های پیچیده است. این مجموعه وسیع یک کپسول زمانی از فرهنگ باستانی چین است که بینش هایی را در خصوص اعتقادات، فناوری و مهارت های هنری سلسله Qin ارائه می دهد.

شاید مشهورترین جنبه این مجموعه مقبره، ارتش ترا کوتا باشد، مجموعه ای قابل توجه از سربازان و اسب های سفالی در مقدار واقعی که به دقت برای همراهی امپراتور در زندگی پس از مرگ ساخته شده اند. این کشف شگفت انگیز که در سال 1974 کشف شد، همچنان دنیا را مجذوب خود می نماید و بر مهارت های باستانی و قدرت نظامی سلسله کین روشن می گردد.

وسواس Qin Shi Huang در خصوص جاودانگی و جستجوی بی وقفه او برای اکسیرها و تمرین های افزایش دهنده زندگی، لایه هایی از دسیسه را به مجموعه مقبره اضافه نموده است. افسانه ها از رودخانه های جیوه و تله های انفجاری برای محافظت از بقایای امپراتور و گنجینه ها صحبت می نمایند. این داستان ها، در عین حال پر شور، به کنجکاوی پیرامون اسرار مقبره دامن می زنند.

علیرغم جذابیت کشف اسرار مقبره امپراتور اول، باستان شناسان و محافظان با چالش های مهم و ملاحظات اخلاقی دست و پنجه نرم می نمایند.

با گذشت بیش از دو هزار سال، مجموعه مقبره دچار پوسیدگی طبیعی و گذر زمان شده است. باز کردن مقبره می تواند مصنوعات ظریف را در معرض عناصر قرار دهد، شرایط نگهداری آنها را تغییر دهد و به طور بالقوه منجر به آسیب های جبران ناپذیر گردد. به این ترتیب، کارشناسان باید مزایای کشف را در برابر خطرات وخامت آن بسنجند.

مقیاس و پیچیدگی مجموعه مقبره چالش های تکنولوژیکی را ایجاد می نماید که نیازمند راه چاره های نوآورانه است. روش های حفاری سنتی ممکن است برای حفظ آثار و رمزگشایی معابر پیچیده ناکافی باشند. فناوری های مدرن، مانند سنجش از دور و تصویربرداری غیرتهاجمی، برای کشف اسرار بدون ایجاد آسیب در حال آنالیز هستند.

منبع: history of yesterday

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چرا باز کردن مقبره بزرگ اولین امپراتور چین ترسناک است؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باز کردن مقبره بزرگ اولین امپراتور چین ترسناک است؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید