توسعه 5 هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی

به گزارش وبلاگ سفر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از پیشرفت 70 درصدی پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی تبریز اطلاع داد و گفت: با اتمام این پروژه پنج هکتار به مساحت این مجموعه اضافه می گردد.

توسعه 5 هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی

به گزارش وبلاگ سفر از از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ سیامک آسیایی در دومین نشست از سلسله نشست های خبری مدیران شهرداری تبریز در امسال، اظهار کرد: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی به مساحت پنج هکتار در دست اجرا است که نزدیک به چهار هکتار آن صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی تا انتها آبان امسال به اتمام می رسد.

آسیایی گفت: همزمان با پروژه تملک باغات ضلع شمالی ائل گلی، عملیات عمرانی و ساماندهی این محل برای الحاق به مجموعه در دست اجرا است.

ائل گُلی یا شاه گُلی (دریاچهٔ بزرگ) یکی از مهم ترین گردشگاه های شهر تبریز در جنوب شرق آن و در هفت کیلومتری مرکزشهر است.

این مکان در زمان آق قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان توسعه یافته است، در سال های اخیر بحث ثبت جهانی این مجموعه مطرح شده است که شهرداری تبریز اقدامات اولیه در این راستا را شروع نموده و مهمترین بخش آن یعنی حذف لونا پارک و انتقال آن به یک مجموعه دیگر را در دست مطالعه و آنالیز دارد.

به گزارش وبلاگ سفر ائل گُلی (دریاچهٔ مردم) یا شاه گُلی (دریاچهٔ شاه) یکی از مهم ترین گردشگاه های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در 7 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. این مکان در زمان آق قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان توسعه یافته است.

منبع: دنیای سفر

به "توسعه 5 هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 5 هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل گلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید