برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان

به گزارش وبلاگ سفر، شیدا اردبیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در راستای ارتقای سطح آموزشی کارشناسان و مربیان و نویسندگانی که با کانون پرورش فکری همکاری دارند، سیر مطالعاتی دانش افزایی در استان برگزار می گردد.

برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان

وی با اشاره به اینکه در این نشست های ادبی مباحث کتاب های مطالعه شده به وسیله کارشناسان مطرح می گردد، اضافه نمود: در این نشست ها مربیان ادبی استان با انواع جستار به ویژه جستار روایی، عناصر جستار، خاطره پردازی و تفاوت های آن با جستار نویسی، فواید نوشتن آشنا می شوند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه جستارنویسی، سبکی از نگارش است که از داستان نویسی، مقاله نویسی و نوشتن کتاب های جامع درباره یک موضوع تعیین جداست، اضافه نمود: جستار به عنوان یک سبک ویژه در نوشتن و خواندن است که خواننده می تواند در مدت زمان کوتاهی و تمرکز آسان تر و سریع تر با یک موضوع ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: بعلاوه خواندن جستار، سبک ویژه ای از خواندن است که ویژه افرادی است که با خواندن طولانی و متمرکز درباره یک موضوع، آمادگی ندارند.

اردبیلی با اشاره به اینکه در هر جلسه از جلسات جستارنویسی یک کتاب ویژه مورد بحث و مطالعه قرار می گیرد، گفت: در جلسه آخری که با عنوان جستارنویسی برگزار گردید، کتاب قصه جو 2 برگزیده جستارهای بخش علمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرور شده و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان از دیگر برنامه های نو کانون پرورش فکری استان زنجان را ویژه برنامه کتابنوش خاطرنشان کرد و اضافه نمود: هدف از اجرای این برنامه آشنایی با شیوه های نقد صحیح، ارتقای مهارت های نقد و روش های ارائه نقد است.

وی توضیح داد: نقد کتاب های مناسب ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان به وسیله مربیان ادبی، دعوت از میهمان شاعر یا نویسنده و آشنا به حوزه نقد، آموزش روش های نقد به اعضا از جمله برنامه های جانبی است که در ویژه برنامه کتابنوش اجرایی می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید