اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی بر اساس سیاست های کلان آموزش و پرورش تألیف شده است

به گزارش وبلاگ سفر، حبیب الله محمودیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام ضمن تبریک هفته معلم به آموزگاران و تمام کوششگران عرصه تعلیم و تربیت گفت: در کتاب اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی کوشش شده تا بر اساس اهداف و سیاست های کلان آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، مبانی و اصول آموزش و پرورش مورد آنالیز و مطالعه قرار گیرد.

اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی بر اساس سیاست های کلان آموزش و پرورش تألیف شده است

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری کارشناسان، برنامه ریزان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت می توان راهکارهای تحول آفرین، کاربردی و اثربخش در نظام آموزش و پرورش ارائه کرد.

مؤلف کتاب آموزش و پرورش پیش دبستانی، دبستانی ومتوسطه ادامه داد: این نوشتار، تلاشی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده آموزش و پرورش است و بدیهی است که اطلاعات تدوین شده در این کتاب نمی تواند جامع و در برگیرنده تمام ابعاد تعلیم و تربیت باشد، از این رو برای رسیدن به مقصود مطالعات مستمر و بهره گیری از یافته های علمی و تجربیات کشورهای پیشرفته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

استاد پیشکسوت دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان ایلام ادامه داد: مسلماً توفیق بیشتر در این راستا مرهون ارائه نظرات اصلاحی و رهنمودهای اثربخش همکاران خواهد بود.

مؤلف کتاب روش های تدریس و آنالیز کتب تاریخ و جغرافیا در دوره ابتدایی ادامه داد: درون مایه این نوشتار بر اساس سرفصل های درس اصول و مبانی آموزش و پرورش و با تأکید بر دوره ابتدایی، در قالب فصول مختلفی تدوین وارائه شده است.

وی با اشاره به فصل های کتاب گفت: فصل اول کلیاتی از مفاهیم، واژه ها، تعاریف و اهداف مطرح شده و فصل دوم اهداف و سیاست های آموزش و پرورش در ایران، فصل سوم پیشینه تعلیم و تربیت در ایران باستان و فصل چهارم به اصول و مبانی آموزش و پرورش ایران و ابعاد آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در فصول دیگر کتاب، تحولات آموزش و پرورش نوین در ایران، آموزش و پرورش ابتدایی، اهداف این دوره و نقش نهادهای فرهنگی-اجتماعی در آموزش و پرورش آنالیز شده و توجه به اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش در ایران و سند منظره، از دیگر مباحث این نوشتار بوده است.

به گزارش ایبنا، حبیب الله محمودیان،متولد1329در شهر ایلام، فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته باستان شناسی پیش از تاریخ ایران و عضو هیات علمی دانشگاه، از چهره های مطرح علمی،ادبی و پژوهشی ایلام است. وی تا به امروز بیش از 80 عنوان کتاب تألیف،ترجمه و منتشرنموده و در طول بیش از 50سال فعالیت های آموزشی، پژوهشی، پیروز به انجام ده ها پروژه و طرح پژوهشی و مطالعاتی و نیز تألیف ده ها مقاله در عرصه باستان شناسی،تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین و مسائل تعلیم و تربیت شده که در مجلات تخصصی ملی و بین المللی چاپ و منتشر شده است.

نشر زاگرو کتاب اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی تالیف حبیب اله محمودیان و آزاده محمودیان، ‫با ویراستاری حسن افشار، در 184 صفحه و به قیمت ‫165 هزار تومان در سال 1401 منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی بر اساس سیاست های کلان آموزش و پرورش تألیف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی بر اساس سیاست های کلان آموزش و پرورش تألیف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید