استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018

به گزارش وبلاگ سفر، سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای روسیه و جهان؛ با جاذبه های تاریخی و طبیعی فوق العاده، فرهنگ، موسیقی و هنر کهن و معماری باشکوه یکی از شگف انگیزترین شهرهای جهانست. این شهر به دستور پتر کبیر ساخته شد و تا 225 سال مرکز روسیه بود. یکی از ویژگی های مجذوب کننده سن پترزبورگ موقعیت جغرافیایی آن است که در اوایل تابستان با طولانی شدن تابش آفتاب اغلب اوقات شبانه روز هوا روشن است و یا حالتی گرگ و میش دارد که این شب ها را شب های سفید می نامند همچنین شهر سن پترزبورگ به دلیل داشتن رودخانه ها و کانال های زیاد به ونیز شمال، پالمیرای شمال و مرکز شمالی روسیه هم مشهور است. شهر سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر مهم روسیه بعد از مسکو و با توجه به امکانات پیشرفته تری که نسبت به سایر شهرهای روسیه دارد از طرف مسئولین فیفا به عنوان دومین شهر برگزار کننده مسابقات و اولین میزبان ایران در جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شده است.

استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018

جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

سن پترزبورگ به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای اروپا دارای ثروت قابل توجهی از جاذبه های توریستی و گردشگری در داخل شهر و اطراف خود است بطوریکه دیدن آنها می تواند تا چند هفته و یا حتی ماه ها طول بکشد و توریست ها از دیدن آنها خسته نشوند. سن پترزبورگ با مکان های دیدنی خود مثل قلعه پیتر و پاول که در سال 1703 از طریق پتر کبیر ساخته شد، کلیسای منجی بر خون ریخته شده که در محل کشته شدن امپراطور الکساندر دوم بنا شده، کاخ پترهوف که مجموعه ای از قصرها و باغ هایی با معماری باشکوه و تحسین برانگیز، موزه ارمیتاژ که بزرگترین موزه دنیا و یکی از نشانه های ملی این شهر و بسیاری از جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری از توریست ها را به سمت خود جذب می کند که دیدن هر کدام از این جاذبه ها در کنار مسابقات جام دنیای 2018 روسیه خالی از لطف نخواهد بود.

قیمت بلیط هواپیما سن پترزبورگ

لیست هتل های سن پترزبورگ

رستوران های سن پترزبورگ

سن پترزبورگ فراتر از اهمیت تاریخی و فرهنگی اش به غذاهای عالی و خوشمزه خود مشهور است. غذاهای سن پترزبورگ از گذشته تاریخی شهر و عقاید مدرن امروزی ترکیبی لذیذ را در رستوران های بی نظیر خود به مسافران ارائه می دهد. رستوران های این شهر با منوی متنوع خود از غذاهای گوشتی، گیاهی، دریایی و فست فودها انتخاب را برای توریست ها آسان تر کرده است بطوریکه آنها می توانند از غذا خوردن در رستوران های مجلل و لوکس مثل رستوران پالکین که با وجود قدمت دیرینه خود بسیار مجلل و گران قیمت می باشد و یا رستوران امپریال که با غذاهای اروپایی و روسی میزبان مهمانان خود است لذت ببرند. همچنین توریست ها و گردشگران شهر سن پترزبوگ اگر در پی رستوران ها و کافه هایی ارزان قیمت با غذاهای خوش مزه هستند می توانند در مرکز شهر از به رستوران هایی مانند کافه رستوران ایدیت که در مکانی دنج با وسایل قدیمی و یک کتابخانه پر از کتاب تزیین شده است بروند. به طور کلی در سن پترزبورگ برای تمام سلیقه ها و با هر بودجه ای، رستورانی آماده پذیرایی از گردشگران است تا سفری خاطره انگیز را در کنار دیدن مسابقات جام دنیای 2018 روسیه برای آنها رقم بزنند.

مراکز خرید سن پترزبورگ

مراکز خرید در سنت پترزبورگ بسیار شبیه به مراکز تجاری کشورهای غربی است و تعداد زیادی مراکز خرید و فروشگاه دارد که کالاها و خدمات متنوعی از جمله صنایع دستی و سوغاتی، میوه و سبزیجات و محصولاتی از برندهای معروف دنیا ارائه می دهند. برای مسافرانی که قصد خرید از مراکز تجاری شهر سن پترزبورگ را دارند با توجه به برگزاری مسابقات جام دنیای 2018 پیشنهاد می شود که قبل از خرید، یک لیست از مراکز خرید، فروشگاه ها، بازارها و گالری ها تهیه کنند تا برای زمان و پول خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. می توان در این لیست مراکز خرید لوکس در مرکز شهر و خیابان اصلی سن پترزبورگ و یا مراکز حومه شهر و یا مغازه هایی که صنایع دستی و سوغاتی های معروف شهر روسیه را می فروشند، قرار داد.

فرودگاه سن پترزبورگ

فرودگاه بین المللی پالکوو سن پترزبورگ در فاصله 23 کلیومتری از مرکز شهر قرار گرفته و دارای 1 ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه بعد از فرودگاه های مسکو، پرترددترین فرودگاه روسیه است چراکه علاوه بر پروازهای خارجی با تحت پوشش قرار دادن پروازهای شهر لنینگراد، ترافیک پروازهای داخلی آن افزایش پیدا کرده است. مسئولین فرودگاه سن پترزبورگ برای آسایش و راحتی مسافرانی که برای دیدن مسابقات جام دنیای 2018 روسیه به این شهر سفر می کنند بهترین امکانات را در نظر گرفته اند.

ورزشگاه سن پترزبورگ

  • ورزشگاه سن پترزبورگ که در سال 2017 بازسازی شد یکی از ورزشگاه های میزبان مسابقات جام دنیای 2018 روسیه است. در این ورزشگاه 7 دیدار انجام می شود که مهمترین آنها بازی بین تیم های ایران و مراکش در مرحله مقدماتی، یک دیدار در مرحله یک هشتم نهایی، یک مسابقه از مرحله نیمه نهایی و بازی مرحله رده بندی است.

راهنمای سفر به روسیه

راهنمای سفر به مسکو - جام دنیای 2018 روسیه

هزینه سفر به روسیه برای جام دنیای 2018

معرفی ورزشگاه های جام دنیای 2018 روسیه - قسمت اول

منبع: فلای تودی

به "استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید