یک داستان واقعی غم انگیز: چگونه یک پسر در دهه 1960 در مکزیک یک کپسول رادیواکتیو پیدا کرد؟

به گزارش وبلاگ سفر، ما انتظار نداریم چیز زیادی در خصوص کپسول های رادیواکتیو بشنویم و آنها خبرساز شوند، اما آن ها همچنان به خبرسازی ادامه می دهند. در فوریه 2023، یک کپسول استرالیایی به میزان یک نخود پر از سزیوم-137 گم شد و بعد به صورت معجزه آسایی پیدا شد. در حالی که این رویداد مردم را در سراسر دنیا مبهوت کرد و مقامات استرالیایی مجبور به ترتیب دادن جست و جوی دیوانه وار شدند. اما گم شدن کپسول ها بی سابقه نیست.

یک داستان واقعی غم انگیز: چگونه یک پسر در دهه 1960 در مکزیک یک کپسول رادیواکتیو پیدا کرد؟

در سال 1962، یک پسر 10 ساله یک کپسول حاوی کبالت-60 بسیار خطرناک را در نزدیکی مکزیکو سیتی کشف کرد. متأسفانه چهار نفر از اعضای خانواده بر اثر پرتوها جان خود را از دست دادند، زیرا آن ها نمی دانستند خطرناک است. این داستان تا حد زیادی فراموش شده، خطرات از دست دادن مواد رادیواکتیو را برجسته می نماید.

گزارش ها در خصوص محل کشف کپسول به وسیله پسر فرق دارد. این یک کپسول 5-Ci کبالت-60 بود که به عنوان منبع تابش برای رادیوگرافی مانند اشعه ایکس استفاده می شد. کپسول از محفظه محافظ سربی خود خارج شده بود. این باعث شد که محتوای رادیواکتیو آزاد باشد تا اشعه بسیار زیان بار را پخش کند. گزارش شده که پسر آن را چند روز در جیب خود حمل می کرد تا اینکه مادرش آن را پیدا کرد و در حدود اول آوریل در آشپزخانه گذاشت. در گزارش پزشک های خانواده آمده است: منبع رادیواکتیو به خانواده سپرده شد تا آن را نگه دارند، بدون اینکه هیچ یک از اعضای خانواده بدانند کانتینر دقیقاً چه بوده و حاوی چه چیزی است.

در نهایت، خانواده آغاز به احساس بیماری کردند. آن ها متوجه شدند که ظروف شیشه ای آن ها سیاه شده است، که نشانه تشعشع است - اگرچه آن ها این نکته را نمی دانستند. پسر جوان در 29 آوریل درگذشت. مادرش - کهدر آن موقع شش ماهه باردار بود- در 19 ژوئیه درگذشت. یک خواهر 2 ساله در 18 اوت درگذشت و مادربزرگ پدری پسر که از 17 آوریل با خانواده زندگی می کرد در 15 اکتبر درگذشت.

پدر که در معرض تشعشعات قابل توجهی قرار داشت، توانست زنده بماند. سطح تشعشع او 990-1200 دوز جذب شده تشعشع (راد) بود که بسیار کمتر از 4700-5200 رادیوم پسر بود. سطوح مختلف برای بعضی از اعضای خانواده احتمالاً با دفعات نزدیک شدن آن ها به کپسول مرتبط است. این داستان غم انگیز در تحقیقاتی به خاتمه رسید که منبع مسمومیت را معین کرد.

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

این تنها یک نمونه از خطرات قرار گرفتن در معرض تشعشعات است. نمونه های معروف تر مرگ ماری کوری، دانشمند معروفی که حین کار تحقیقاتی خودش را مسموم کرد، است و چرنوبیل، مشهورترین مکان معروف درز مواد هسته ای در تاریخ محسوب می گردد. اثرات ماندگار پرتوها حتی می تواند برای نسل ها آسیب ایجاد کند.

خوشبختانه، کپسول استرالیایی تنها به مدت شش روز در یک منطقه روستایی گم شد و به نظر می رسد به کسی آسیب نزده. اما این داستان قدیمی مطمئناً یادآور اهمیت احتیاط با چنین مواد اغلب مفید، اما خطرناک است.

منبع: یک پزشک

به "یک داستان واقعی غم انگیز: چگونه یک پسر در دهه 1960 در مکزیک یک کپسول رادیواکتیو پیدا کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک داستان واقعی غم انگیز: چگونه یک پسر در دهه 1960 در مکزیک یک کپسول رادیواکتیو پیدا کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید