وزارت اقتصاد هنوز سهام خودروسازان را ارزش گذاری نکرده است
به گزارش وبلاگ سفر، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پیش احتیاج واگذاری، حذف قیمت گذاری دستوری است تا شرکت ها منظره سودآوری داشته باشند چرا که نمی گردد شرکت زیان ده را واگذار کرد
آقای حسین قربان زاده گفت: وزارت صمت مکلف به آزادسازی وثیقه سهام دولت در این دو خودروساز بود تا قابلیت عرضه داشته باشند؛ مهمترین نکته باز شدن قفل این سهام است که اکنون در وثیقه است. سهام دولت در ایران خودرو 5 درصد و در سایپا 17 درصد است که البته موضوع سهام تودلی این شرکت ها هم مطرح است که وزارت صمت با همکاری خود شرکت ها بحث فروش سهام تودلی را دنبال می کردند.
او می گوید: پیش احتیاج واگذاری، حذف قیمت گذاری دستوری است تا شرکت ها منظره سودآوری داشته باشند چرا که نمی گردد شرکت زیان ده را واگذار کرد؛ بلکه ابتدا باید در سپهر تنظیم گری، منظره سودآوری را ترسیم کرد و سپس دولت، خروج از تصدی گری را دنبال کند. آنچه تا حالا اطلاعیه زده شده، ارزش گذاری خود شرکت هاست و وزارت اقتصاد ارزش گذاری نکرده و اطلاعیه ای هم در این خصوص نداشته و آنچه صورت گرفته تصمیمی است که در مجامع خود به شکل خودسهامداری گرفته اند که البته شیوه درستی نیست و باید درباره آن به اجماع رسید.
او گفت: از 22 تیر ماه سال جاری، دو وزیر صمت و اقتصاد و معاونان مرتبط در دو وزارتخانه جلساتی را شروع کردند تا پراکندگی تصمیمات از بین برود و به اتفاق نظر برسیم در پی آن هفت جلسه پی در پی با اعضای مرتبط دو وزارت صمت و اقتصاد برگزار و نتایج به دو وزیر اعلام شد.درباره بعضی موارد از جمله پیش احتیاج ها و حذف قیمت گذاری دستوری اشتراک نظر ایجاد شد، اما در مورد نوع واگذاری هنوز اختلاف نظر هایی وجود دارد که قرار شد به جای آنکه پشت در های بسته به بحث گذاشته گردد، موضوعات با صاحبنظران و کارشناسان به اشتراک گذاشته و بر مبنای خرد جمعی تصمیم گیری گردد.
وبلاگ سفر مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان