هر آنچه باید درباره مسائل لپ تاپ msi بدانید!

به گزارش وبلاگ سفر، مسائل لپ تاپ msi که به روشن نشدن آن در زمان احتیاج منتهی شودT می تواند امری ناراحت کننده باشد. این اتفاق ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد. البته تصادفاً این مشکل را تجربه کردید، نگران نباشید! در این مقاله در خصوص چگونگی حل مسائل لپ تاپ msi شرح خواهیم داد.

هر آنچه باید درباره مسائل لپ تاپ msi بدانید!

علت روشن نشدن لپ تاپ msi

گاهی منبع برق معیوب یا خراب علت اصلی مسائل لپ تاپ msi است. خرابی می تواند ناشی از نقص در RAM و بعلاوه مادربرد قدیمی یا معیوب باشد. بهتر است هر زمان که لپ تاپ شما از بوت شدن امتناع می نماید، ابتدا اصول اولیه عیب یابی استراتژیک را انجام داده و در صورت رفع نشدن مشکل، نسبت به تعمیر لپ تاپ خود اقدام کنید.

برای آنالیز مسائل لپ تاپ مطمئن شوید که دوشاخه سیم شارژ به لپ تاپ و بعلاوه سوکت متصل است. با روشن یا خاموش کردن برق لپ تاپ و کانکتور باتری الکتریکی، آنالیز کنید که اتصال کاملاً قوی برقرار است.

در این مرحله سیمی که برق را تامین می نماید آنالیز کنید. قبل از انجام هر اقدام دیگری، مطمئن شوید که لپ تاپ خود را به دوشاخه متصل نموده اید. برای آنالیز مسائلی مانند پیچ خوردگی و پارگی که می تواند مانع جریان انرژی الکتریکی گردد، سیم برق را با دقت آنالیز کنید.

رایج ترین مسائل لپ تاپ msi

در ادامه بعضی از متداول ترین مسائل لپ تاپ های این برند که با آن روبرو خواهید شد را لیست می کنیم:

1. گرم شدن بیش از حد

لپ تاپ msi شما ممکن است به علت استفاده طولانی مدت بیش از حد گرم گردد. گرم شدن بیش از حد مسئله ای رایج در بین بسیاری از لپ تاپ های این برند است.

بعلاوه این مشکل ممکن است به علت معیوب بودن فن یا هیت سینک باشد. گرمای بیش از حد باعث می گردد سرعت پردازنده گرافیکی لپ تاپ شما کاهش یابد یا باعث خاموش شدن ناگهانی یا راه اندازی مجدد آن گردد.

در ادامه نحوه حل این موضوع را شرح می دهیم:

  • فن معیوب را تعمیر یا تعویض کنید. فن های معیوب علت رایج بسیاری از مسائل لپ تاپ msi هستند اما تعمیر آن ها بسیار آسان است.
  • هیت سینک را مجدداً در جای خود قرار دهید تا با وجود گرمای بیشتر از شاسی کامپیوتر، خنک شدن افزایش یابد.
  • فنِ دارای گردوغبار را تمیز کنید. می توانید از پد خنک نماینده یا جاروبرقی برای رفع گردوخاک سیستم خود بهره ببرید.

2. خرابی هارد دیسک؛ یکی از مسائل لپ تاپ msi

هارد دیسک لپ تاپ msi شما ممکن است به علت آسیب مکانیکی یا استفاده زیاد از کار بیفتد. بعلاوه گرم شدن بیش از حد هم می تواند باعث از کار افتادن هارد دیسک گردد. در این شرایط ممکن است برای همواره داده های ضروری خود را از دست بدهید.

در ادامه چند راه چاره برای این نوع از مسائل لپ تاپ را پیشنهاد می کنیم:

  • همواره از اطلاعات خود در درایو خارجی یا فضای ذخیره سازی ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورتی که درایو شما از کار بیفتد، می توانید اطلاعات خود را بازیابی نموده و از بروز مسائل بیشتر جلوگیری کنید.
  • هارد دیسک فعلی خود را با درایو حالت جامد تعویض کنید. SSD ها دوام بیشتر، عملکرد بهتری و عمر طولانی تری دارند.
  • از تکنسین واجد شرایط برای بازیابی اطلاعات از دست رفته از هارد دیسک قدیمی به هارد تازه یاری بگیرید.

بیشتر بخوانید: 14 قانون برای حفظ امنیت در اینترنت که همه باید بدانیم!

چرا لپ تاپ msi به وای فای وصل نمی گردد؟

لپ تاپ های msi اخیراً هواداران زیادی پیدا نموده اند. محصولات MSI به عنوان لپ تاپ های بازی محبوب هستند و تجربه بازی بی نظیری را برای کاربران ایجاد می نمایند. این بدان معنی است که مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi بر عملکرد بازی تأثیر منفی می گذارد.

برای خارج شدن از این شرایط، راه چاره هایی کاربردی را به اشتراک می گذاریم:

1. درایور

هر زمان که مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi رخ می دهد، باید درایورهای شبکه را در نظر بگیرید. درایور شبکه مسئول اطمینان از اتصال Wi-Fi و شبکه مناسب است.

برای آنالیز درایور می توانید دستورالعمل های ذکرشده در قسمت ذیل را دنبال کنید:

  • ابتدا باید کنترل پنل لپ تاپ را باز کنید.
  • سپس، به قسمت device manager بروید.
  • اگر درایور شبکه نصب شده باشد، می توانید به روزرسانی ها را آنالیز کنید.
  • زمانی که درایور در لپ تاپ msi به روز می گردد، اتصال شبکه بهینه خواهد بود.

برای حل مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi وقتی نوبت به دانلود و آنالیز درایورها می رسد، می توانید از نرم افزارهای شخص ثالث بهره ببرید. نرم افزار شخص ثالث می تواند لپ تاپ را اسکن نموده و در صورت وجود، به روزرسانی درایور را شناسایی کند.

می توانید وب سایت رسمی msi را برای نصب درایور شبکه یا به روزرسانی ها آنالیز کنید. با این حال، شما باید درایور شبکه مدل لپ تاپ خود را انتخاب و نصب کنید.

2. عیب یاب شبکه

زمانی که از لپ تاپ استفاده می کنید، گزینه ای شگفت انگیز برای عیب یابی شبکه در دسترس دارید. اجرای عیب یاب شبکه می تواند مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi را رفع کند. برای اجرای عیب یاب شبکه، باید گزینه به روزرسانی و امنیت را در منوی آغاز انتخاب کنید.

از این قسمت در پی اتصالات شبکه بگردید و روی اجرای عیب یاب کلیک کنید. وقتی این گزینه را انتخاب کردید، باید اعلان های روی صفحه را دنبال کنید. سپس مسائل لپ تاپ msi که به وای فای مربوط است، رفع خواهد شد.

3) راه اندازی مجدد

حالا زمان آن رسیده که کاربران لپ تاپ msi و بعلاوه دستگاه های شبکه را راه اندازی مجدد نمایند. در وهله اول باید لپ تاپ را خاموش و کابل برق را جدا کنید. پس از خاموش کردن لپ تاپ، روتر وای فای را خاموش و کابل برق آن را قطع کنید.

در این مرحله از فرایند حل مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi باید لپ تاپ و روتر را به مدت یک دقیقه خاموش نگه دارید و سپس آغاز به اتصال کابل های برق کنید.

پس از اتصال تمام کابل های برق، لپ تاپ و روتر اینترنت را روشن کنید. زمانی که روتر روشن است، لپ تاپ msi خود را به Wi-Fi وصل کنید و مشکل قطع اتصال رفع خواهد شد.

برای تعمیر لپ تاپ از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

4) حالت ذخیره انرژی

اگر می خواهید باتری را ذخیره کنید، حالت ذخیره انرژی می تواند منجر به مسائل اتصال به شبکه گردد. به همین علت اگر حالت ذخیره انرژی فعال است باید آن را غیرفعال کنید. زمانی که حالت ذخیره انرژی در لپ تاپ msi غیرفعال شد، سیگنال های Wi-Fi بهتر عمل می نمایند.

علاوه بر این احتمال قطع شدن سیگنال اینترنت کاهش پیدا می نماید. راه چاره های ذکرشده در بالا احتمالاً مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi را رفع می نماید. از سوی دیگر اگر سیگنال های Wi-Fi هنوز به میزان کافی قوی نیستند، باید با ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس بگیرید.

عمر مفید لپ تاپ msi

لپ تاپ های msi عمر طولانی دارند. چندین کاربر مدت زمان استفاده از لپ تاپ های msi خود را به اشتراک گذاشته اند. بعضی گفته اند که لپ تاپ msi آن ها از سری GT بیش از 5 سال دوام آورده است. در حالی که دیگران بیش از 7 سال از لپ تاپ های خود استفاده نموده اند.

ثابت شده که لپ تاپ های msi نه تنها از نظر عملکرد قابل اعتماد هستند، بلکه دوام بالایی هم دارند. بیشتر لپ تاپ های msi به ویژه لپ تاپ های گران قیمت، از آلومینیوم ساخته شده اند و این باعث می گردد که در برابر آسیب های فیزیکی بادوام باشند.

دوام قطعات خارجی لپ تاپ های msi در خصوص قطعات داخلی آن ها نیز صدق می نماید. شرکت msi از سیستم های خنک نماینده عالی برای لپ تاپ های خود استفاده می نماید تا طول عمر هر یک از اجزای محصور در شاسی از جمله باتری لپ تاپ را افزایش دهد.

لپ تاپ msi هم مانند همه برندها با گذشت سال ها مستعد مسائل جزئی است. خوشبختانه مسائل لپ تاپ msi قابل رفع هستند. به عنوان مثال ممکن است مسائلی در لولا ایجاد گردد یا فن ها پس از مدتی آسیب ببینند.

افراد پس از روبرو شدن با این مسائل نباید نگران شوند؛ زیرا این مسائل روی مدت زمان ماندگاری لپ تاپ msi آن ها تأثیری نخواهد داشت. از طرفی ما تاکید کردیم که این مسائل قابل رفع هستند.

جمع بندی

لپ تاپ های msi از برترین دستگاه ها برای بازی های کامپیوتری هستند. شرکت MSI این دستگاه ها را به طور خاص برای عملکرد بالا در تمام زمینه های بازی طراحی نموده است. بعلاوه آن ها برای کارهای دیگری مانند فراوری محتوا ایده آل عمل می نمایند.

با این حال این برند هم مانند انواع دیگر لپ تاپ ها ممکن است، دچار عیوبی گردد. خبر خوب این که بیشتر مسائل لپ تاپ msi به راحتی قابل حل هستند و جای نگرانی نیست. از جمله این مسائل مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi است که در این مقاله به چگونگی رفع آن اشاره کردیم. نگهداری و استفاده درست از وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ می تواند به ماندگاری آن یاری بزرگی کند. بعلاوه تمیز کردن فن ها و باز و بسته کردن آرام لپ تاپ از جمله اقداماتی است که به طور منظم باید انجام شوند.

منبع: آچاره

به "هر آنچه باید درباره مسائل لپ تاپ msi بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره مسائل لپ تاپ msi بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید