شگرد افزایش قیمت خودرو با آپشن اجباری

به گزارش وبلاگ سفر، خبرنگاران- لیست تازه محصولات سایپا با اعمال تاثیر آپشن های اجباری اعلام شد و از این به بعد کوییک دنده ای به عنوان مقرون به صرفه ترین سواری درحال فراوری به خاطر مجهز شدن به چیز هایی مثل چراغ دی لایت 201 میلیون یعنی هشت میلیون گران تر فروخته می گردد. مقررات تازه درباره آپشن های اجباری، خودروسازان را ملزم می نماید تا محصولاتشان را با استاندارد های تازه فراوری نمایند و به همین دلیل قیمت محصولی مثل پراید وانت که هنوز در خط فراوری به جای مانده، از 221 میلیون به 236 میلیون رسیده است. در لیست تازه محصولات سایپا خط شکن های واردات خودرو یعنی تیپ های دو و سه چانگان CS35 پلاس به چشم می خورند، اما هنوز تکلیف مدل هایی مثل شاهین اتوماتیک، کوییک GX و ساینا GX که پیش فروش آن ها صورت گرفته، تعیین نیست.

شگرد افزایش قیمت خودرو با آپشن اجباری

تاثیر اضافه شدن آپشن های اجباری

به گزارش وبلاگ سفر، قیمت کوییک دنده ای به عنوان مقرون به صرفه ترین سواری فراوریی با اضافه شدن آپشن های اجباری حدود هشت میلیون تومان بیشتر شد و از مرز 200 میلیون عبور کرد. مقررات نو درباره استاندارد های اجباری خودرو های فراوری داخل اعلام شده و تا سرانجام سال 1402 خودروسازان داخلی ملزم به فراوری محصولاتی هستند که با این استاندارد سازگار باشند.

آپشن های اجباری شامل چراغ دی لایت، چراغ های اتولایت، هشدار انحراف از مسیر، حفاظت از عابر پیاده، نشنانگر فشار باد تایر، نشانگر تعویض دنده، استحکام کابین، کنترل پایداری و سیستم ترمز اضطراری پیشرفته است. با اضافه شدن همین آپشن ها به کوییک دنده ای نام آن به کوییک تیپ DA تغییر می نماید و از حالا حدود هشت میلیون گران تر فروخته می گردد. البته اضافه شدن آپشن های اجباری فقط مختص کوییک دنده ای نبوده و در لیست نو محصولات سایپا، کوییک S تیپ DA، کوییک R تیپ DA، کوییک R اتوماتیک تیپ DA و حتی پراید وانت تیپ DA هم به چشم می خورند.

قیمت کوییک R با اضافه شدن آپشن های اجباری از 251 به 255 میلیون رسیده است. پراید وانت به جای 221 میلیون، 236 میلیون تومان فروخته می گردد و کوییک S اتوماتیک که از قبل به بخشی از این آپشن ها مجهز بوده، با تبدیل شدن به کوییک S تیپ DA، حدود 700 هزار تومان گران شده است. مطابق ابلاغیه شورای عالی استاندارد تا سرانجام موعد اعلام شده باید تمام استاندار های اجباری در خودرو ها رعایت گردد وگرنه از شماره گذاری خودرو هایی که فاقد این استاندارد ها باشند، جلوگیری می گردد. البته آنطور که سازمان استاندارد می گوید برای اجرای دو استاندارد نو یعنی چراغ روشنایی در روز و چراغ اتوماتیک خودروسازان تا تا سرانجام اسفند 1401 مهلت داشتند و اعمال الباقی استاندارد ها نهایتا تا سرانجام سال فرصت داده شده است.

غیبت شاهین اتومات، کوییک GX و ساینا GX در لیست نو

قیمت شاهین اتوماتیک و محصولاتی مثل کوییک GX و ساینا GX یکی از ابهام های لیست محصولات سایپا هستند. مدل هایی که جزو 11 خودرو عرضه شده در دومین مرحله فروش سامانه یکپارچه محسوب می شوند، اما هنوز متقاضیان آن ها از قیمت نهایی خبری ندارند. شاهین اتوماتیک با همان موتور M15 توربو نسخه های دنده ای راهی بازار خواهد شد، اما چیز هایی مثل دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، سیستم تهویه دیجیتال، کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و کیسه های هوای جانبی بخشی از تفاوت آپشن های شاهین اتوماتیک و شاهین دنده ای است. کوییک GX و ساینا GX هم همین شرایط را دارند و به خاطر چندتا آپشن اضافه احتمالا نسبت به نسخه های قبلی خودشان گران تر فروخته می شوند.

اضافه شدن اولین خودرو های وارداتی به لیست محصولات ساپیا

لیست محصولات سایپا تیرماه سال جاری با اضافه شدن دو محصول نو آپدیت شده است؛ چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و چانگان CS35 پلاس تیپ 3. دوتا محصولی که در این مقطع خط شکن واردات خودرو به کشور محسوب می شوند و حالا به لیست محصولات سایپا اضافه شدند. حدود دو هفته قبل بود که خبر هایی از تایید قیمت های مشخص شده شورای رقابت درباره چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و چانگان CS35 پلاس تیپ 3 از سوی سایپا منتشر شد و حالا رسما می دانیم چانگان CS35 پلاس تیپ 2 در کارخانه یک میلیارد و 114 میلیون فروخته می گردد و قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ 3 در کارخانه یک میلیارد و 182 میلیون تومان است.

لیست نو محصولات سایپا

خودرو

قیمت کارخانه

ساینا S تیپ DA

248 میلیون

ساینا S دوگانه سوز

283 میلیون

ساینا S اتوماتیک

330 میلیون

کوییک تیپ DA

201 میلیون

کوییک S

268 میلیون

کوییک S تیپ DA

269 میلیون

کوییک پلاس اتوماتیک

327 میلیون

کوییک R تیپ DA

255 میلیون

کوییک R نسخه CVT تیپ DA

338 میلیون

شاهین G

425 میلیون

وانت 151 تیپ DA

236 میلیون

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 114 میلیون

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 182 میلیون

نیسان آپشنال

485 میلیون

نیسان دوگانه سوز آپشنال

545 میلیون

نیسان دیزل آپشنال

625 میلیون

پادرا پلاس تکسوز

599 میلیون

پادرا پلاس دوگانه

645 میلیون

پیکاپ کارون

710 میلیون

منبع: فرارو

به "شگرد افزایش قیمت خودرو با آپشن اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد افزایش قیمت خودرو با آپشن اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید