دعوا بر سر نخواستن دلار جهانگیری

به گزارش وبلاگ سفر، لحظاتی قبل مجلس با دوفوریت و یک فوریت طرح دولت مخالفت کرد. این طرح که به اشتباه در رسانه ها به طرح حذف ارز 4200 تومانی مشهور شده بود، در واقع مجوزی برای افزایش سقف برداشت ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی در سال 1400 بود.

دعوا بر سر نخواستن دلار جهانگیری

به گزارش گروه مالی وبلاگ سفر، طبق قانون بودجه 1400، دولت برای تامین کالا های اساسی حق داشت 8میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 اختصاص دهد تا 7 قلم کالای اساسی با قیمت مناسب تر بدست مردم برسد.

هرچند تا خاتمه مهرماه دولت 2 میلیارد دلار بیشتر از مقدار مصوب در بودجه برای این موضوع اختصاص داده بود، اما برآورد دستگاه های اجرایی این بود که با توجه به افزایش قیمت جهانی محصولات، مقدار ارز بیشتری برای امسال احتیاج است، لذا لایحه ای برای اختصاص 4.7 میلیارد دلار ارز ترجیحی بیشتر (نسبت به قانون بودجه) تا خاتمه سال به مجلس ارائه شد تا مصائب دلار جهانگیری همچنان با قدرت گریبان گیر اقتصاد کشور باشد.

البته در ماده دو این لایحه این اجازه به دولت داده می شد که با حذف این ارز مبلغ یارانه بیشتری به مردم اختصاص یابد که البته این اجازه پیش از این در قانون بودجه 1400 به دولت داده شده بود و احتیاجی به طرح مجدد ان در مجلس و لایحه تازه نبود.

بهرحال آنچه که روشن است این است که تصمیم اختصاص دلار جهانگیری که در سال های سیاه اقتصاد ایران بیش از 67میلیارد دلار ارز مقرون به صرفه را از خزانه کشور ربود، همچنان شلاق خود را بر سر معیشت و سفره مردم بی رحمانه می کوبد و دعوا بر سر مسئولیت حذف آن همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دعوا بر سر نخواستن دلار جهانگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوا بر سر نخواستن دلار جهانگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید