اپل واچ سری 9 در برابر سری 8؛ کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟

به گزارش وبلاگ سفر، در کنار رونمایی از آیفون های نو، اپل طبیعتا نسل نو اپل واچ را هم رونمایی نموده و حالا کاربران می توانند اپل واچ سری 9 را خریداری نمایند. اما آیا این ساعت نسبت به نسل قبلی از ارتقاهای قابل توجهی بهره می برد که بتواند به عنوان یک ارتقای ارزشمند در نظر گرفته گردد؟ در این مطلب از زوایای مختلف اپل واچ سری 9 را با نسل قبلی مقایسه می کنیم.

اپل واچ سری 9 در برابر سری 8؛ کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟

مهم ترین معینه ها

این دو ساعت هوشمند از نظر معینات سخت افزاری تفاوت زیادی با هم ندارند اما در این میان می توانیم به بعضی تفاوت های مربوط به ویژگی های آن ها اشاره کنیم. اپل واچ سری 9 به لطف استفاده از چیپست تازه S9، اولین اپل واچ دارای سیستم موتور عصبی محسوب می گردد. به عنوان مثال به لطف همین ارتقا، پردازش های مربوط به تشخیص محتوای صدای شما، در خود این ساعت برای سیستم سیری صورت می گیرد. بنابراین زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید هم می توانید با استفاده از دستیار صوتی سیری کارهای مختلفی انجام دهید. طبیعتا برای استفاده از سیری می توانیم سناریورهای متنوعی را مطرح کنیم و احتمالا کاربران زیادی از این معینه استقبال خواهند کرد.

همین موتور عصبی، یک قابلیت مجذوب کننده را برای اپل واچ سری 9 امکان پذیر نموده است. به زبان ساده، در صورتی که این ساعت بر روی مچ دست شما قرار گرفته باشد، کافی است انگشت شست و انگشت اشاره را دو بار به هم بزنید تا کارهای موردنظر شما انجام گردد. به عنوان مثال در هر اپی که قرار دارید، با انجام این کار روی دکمه اصلی اپ موردنظر کلیک می گردد و مثلا برای پخش موسیقی، پاسخ دادن به تماس تلفنی و دیگر موارد می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

با وجود اینکه نسل قبلی اپل واچ هم از چیپ ultra-wideband بهره می برد، ولی در اپل واچ سری 9 از نسل تازه همین چیپ استفاده شده و بنابراین راحت تر و سریع تر قادر به پیدا کردن آیفون 15 خواهید بود. به طور معین این ساعت می تواند محدوده دقیق آیفون را در محدوده حدودا 6 متری شما نشان دهد. برای افرادی که همیشه دنبال گوشی خود هستند، چنین قابلیتی می تواند بسیار مجذوب کننده باشد.

از نظر امکانات سلامتی و تندرستی هم هیچ تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد و بار دیگر همان ویژگی های همیشگی مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی و نمایشگر اپل واچ سری 9 و نسل قبلی

روی هم رفته اپل علاقه زیادی به تغییر در ظاهر اپل واچ نشان نمی دهد و سال جاری هم بار دیگر همین رویکرد تکرار شده است. از نظر ظاهری عملا بین این دو نمی توانید تغییر خاصی را مشاهده کنید و شاید فقط رنگ صورتی اپل واچ تازه اطرافیان را متوجه کند که در حال استفاده از اپل واچ تازه هستید.

البته با وجود عدم تغییر در طراحی، باید به افزایش قابل توجهی روشنایی نمایشگر اشاره کنیم. نمایشگر اپل واچ سری 9 حالا می تواند حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه دهد که دو برابر نسل قبلی است. بنابراین در محیط های بیرونی و زیر نور خورشید، راحت تر می توانید از این نمایشگر استفاده کنید.

آیا خرید اپل واچ سری 9 منطقی است؟

به طور کلی کاربران اپل واچ معمولا علاقه بسیار زیادی به زیست بوم اپل دارند و در نتیجه استفاده از ظاهر تکراری برای این ساعت، احتمالا برای بخش بزرگی از این کاربران یک مشکل مهم محسوب نمی گردد. همانطور که گفتیم، این ساعت از نظر سخت افزاری تغییر زیادی نسبت به نسل قبلی نداشته و از نظر ظاهری هم همان اپل واچ همیشگی است.

در این میان مهم ترین تغییرات، مربوط به سیری، فرمان حرکتی با دو انگشت و استفاده از چیپ تازه ultra-wideband هستند. بنابراین برای کاربرانی که در چند سال اخیر اپل واچ خریداری نموده اند، این مدل هم نمی تواند یک ارتقای منطقی به نظر برسد اما کاربرانی که تازه می خواهند وارد دنیای اپل واچ شوند، طبیعتا این مدل گجت مجذوب کنندهی است که مورد توجه علاقه مندان به زیست بوم اپل قرار می گیرد.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل واچ سری 9 در برابر سری 8؛ کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 9 در برابر سری 8؛ کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید