استفاده از سینماگران به عنوان سفیران کتابخوانی کشور

به گزارش وبلاگ سفر، رئیس سازمان سینمایی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی می تواند از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران کتابخوانی استفاده کند.

استفاده از سینماگران به عنوان سفیران کتابخوانی کشور

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی گفت: به طور قطع، بهره گیری از ابزارهای، چون سینما برای تبیین و ترویج موضوع کتابخوانی بسیار مهم است و می توان با همکاری های متقابل از ظرفیت های مغفول مانده در این دو حوزه به نفع هم استفاده کنیم.

خزاعی با اشاره به شرایط سینما ها در کشور و مقایسه آماری آن با دیگر کشور های منطقه مطرح نمود: از ظرفیت های زیرساختی نهاد کتابخانه ها چنانچه از استاندارد های لازم برای بهره مندی سینمایی برخوردار باشند، می توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخانه با سینما پیوند ناگسستنی دارد بنابراین می توان با شناسایی شرایط و زمینه های لازم، پیوند بین این دو بخش را تقویت کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه شناسایی و معرفی کتاب هایی که قابلیت مرجعیت اقتباس را دارند از احتیاج های سینمای کشور است خاطرنشان ساخت: نهاد کتابخانه ها می تواند در این زمینه با یاری کارشناسان و خبرگان آثار واجد شرایط را به تناسب احتیاج جامعه معرفی کند.

خزاعی به ایجاد کتابخانه های تخصصی سینما در استان های مختلف کشور، تقویت رویکرد سینما در مراکز کتابخانه ها و حضور این نهاد در رویداد های مهمی همانند جشنواره فیلم فجر بویژه تجلی اراده ملی اشاره نمود: این نهاد می تواند در قالب همکاری مشترک با بنیاد سینمایی فارابی اقدام به فراوری آثار نماید که فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور ارتقا و توسعه یابد.

رئیس سازمان سینمایی در پی پیشنهاد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی برای استفاده از ظرفیت های زیرساختی این نهاد با بهره وری سینمایی مطرح نمود: این برنامه می تواند با نظر کارشناسی موسسه سینما شهر پیگیری گردد.

خزاعی پیشنهاد داد: نهاد کتابخانه های عمومی از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران کتابخوانی استفاده کند.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن ارائه گزارشی از مراکز کتابخانه ای کشور گفت: نهاد کتابخانه به لحاظ برخورداری از گستردگی و زیرساخت در منطقه اول و در آسیا در رتبه دوم قرار گرفته است. این در حال حاضر از بیش از 2 هزار و 700 کتابخانه در سراسر کشور بهره مند است.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها در کنار مساجد و مدارس یکی از گسترده ترین مراکز هنری کشور محسوب می گردد اضافه کرد: بنابراین می توان از ظرفیت کتابخانه ها در زمینه آموزش، نمایش فیلم، مشارکت در جشنواره ها و لوکیشن فیلم ها بهره برد.

رمضانی با اشاره به تعدد مراکز زیرساختی در نهاد کتابخانه در منطقه ها و استان های مختلف کشور پیشنهاد داد: در استان هایی که فاقد سینما هستند می توان از این ظرفیت برای اکران فیلم و پاتوق های سینمایی استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه هایی چون: کتاب فیلم، اقتباس در سینما از آمادگی این نهاد برای فراوری مشترک، همکاری در رویداد های فرهنگی و جشنواره ها و هم افزایی سالن هایی از این نهاد به ناوگان سینمایی کشور اطلاع داد و از پیشنهاد رئیس سازمان سینمایی برای انتخاب سفیران کتابخوانی از میان چهره های سینمایی استقبال کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خاطرنشان ساخت: ما در پی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور هستیم و در این راستا می توان از ابزار سینما و چهره های سینمایی یاری گرفت.

وبلاگ سفر فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از سینماگران به عنوان سفیران کتابخوانی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سینماگران به عنوان سفیران کتابخوانی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید