10 جاذبه گردشگری چابهار

به گزارش وبلاگ سفر، اگر در مورد مکان های گردشگری چابهار کنجکاو هستید و یا دوست دارید در اولین فرصت از جاذبه های گردشگری بندر چابهار دیدن کنید، باید بدانید که چابهار یکی از دیدنی ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان است. جاهای دیدنی چابهار آن قدر شگفت انگیز است که هر کس با یک بار بازدید از این منطقه عاشق حال و هوا و طبیعت زیبای آن می شود. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران قصد داریم با معرفی جاذبه های گردشگری بندر چابهار به شما کمک کنیم سفر مجذوب کننده تری را به این شهر تجربه کنید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد برترین جاذبه های گردشگری چابهار پاسخ خواهیم داد.

10 جاذبه گردشگری چابهار

جاذبه های توریستی بندر چابهار

جاهای تماشای چابهار بسیار زیاد است و تماشای شگفتی های چابهار برای توریست ها و مسافرین آن قدر مجذوب کنندهیت دارد که موجب شده این شهر در لیست محبوب ترین مقاصد توریستی کشور قرار بگیرد. در ادامه می توانید با بهترین جاذبه های توریستی چابهار آشنا شوید.

1- کوه های مینیاتوری چابهار

کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی یکی از زیباترین جاذبه های توریستی بندر چابهار است که پیشنهاد می شود حتماً در سفرتان به این شهر از آن تماشا کنید. منظره این کوه ها درست شبیه به این است که از سیاره مریخ تماشا می کنید. این کوه ها در اثر فرسایش به شکلی خاص و متفاوت درآمده اند و منظره منحصربه فردی را رقم زده اند.

کوه های مینیاتوری در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر کشیده شده اند و از پدیده های مجذوب کننده و تماشای چابهار محسوب می شوند.

آدرس: 40 کیلومتری جهت چابهار به سمت روستای گواتر

2- تالاب لیپار چابهار

تالاب لیپار یکی دیگر از جاذبه های توریستی بندر چابهار است که به دلیل رنگ زیبایی که دارد، به عنوان تنها تالاب صورتی ایران شناخته می شود. جالب است بدانید که تالاب لیپار یکی از 4 تالاب صورتی جهان است. رنگ صورتی تالاب لیپار به دلیل وجود باکتری ها و پلانکتون هایی است که در قلب تالاب زندگی می کنند.

اگر می خواهید تالاب لیپار را به رنگ صورتی تماشا کنید در ماه های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر پدیده دریایی رد تاید یا کشند قرمز در این تالاب اتفاق می افتد و رنگ تالاب لیپار صورتی می شود.

در کنار بازدید از منظره زیبا و صورتی تالاب می توانید از فلامینگوها، پرندگان و طاووسک های تالاب که در آن منطقه زندگی می کنند نیز تماشا کنید. این تالاب از جاهای تماشای چابهار در پاییز است و منظره آن فوق العاده منحصر به فرد و زیبا است.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

آدرس: چابهار، 15 کیلومتری شرق چابهار، جهت جاده ساحلی چابهار- گواتر، نزدیکی روستای رمین

بیشتر بخوانید: 20 تا از جاذبه های توریستی کاشان با عکس و آدرس

3- کوه گِل افشان چابهار

از دیگر منطقه ها تماشای چابهار منطقه آزاد می توان به کوه گِل افشان آن اشاره کرد. چشمه ای که به جای آب از آن گِل جاری می شود. بلندترین قسمت های تپه های گل افشان در قسمت بندر تنگ حدود 100 متر ارتفاع دارد.

جالب است بدانید که در فواصل زمانی مختلف از داخل چشمه گل بیرون می زند و بعد از انباشته شدن روی هم حالتی مخروطی پیدا می کند. گل های سرد این کوه خاصیت درمانی دارند و از همین رو بسیاری از محلی ها و توریست ها در این گل ها حمام می کنند.

آدرس: غرب چابهار و در فاصله 100 کیلومتری شهر چابهار

4- موزه گاندوها در چابهار

اگر به تماشای حیات وحش علاقه دارید و یا دوست دارید تمساح ها و حیوانات مختلف وحشی را از نزدیک و در محل زندگی خودشان مشاهده کنید، پیشنهاد می شود از موزه گاندوها تماشا کنید. این محل کاملاً حفاظت شده است و از همین رو هیچ خطری برای توریست ها ندارد. شما می توانید در موزه گاندوها از تمساح گاندو، گورخرها، گوزن ها، سنجاب، شغال، روباه، سیاهگوش و پرندگان مختلف وحشی تماشا کنید.

آدرس: چابهار، 100 کیلومتری شمال شرق چابهار

5- جنگل حرا در چابهار

یکی دیگر از جاهای تماشای چابهار جنگل حرا چابهار است. این جنگل در خلیج گواتر قرار گرفته است و بین مرز پاکستان و چابهار واقع شده است. جنگل حرا یکی از زیباترین مکان های تماشای چابهار برای عکس گرفتن است. شما می توانید با بازدید از این جنگل سوار بر قایق شوید و در قلب جنگل زیبای حرا حرکت کنید.

در این محدوده می توانید پرندگان مهاجر را از نزدیک ببینید و به همراه محلی ها به صید ماهی مشغول شوید و از هنرهای دستی مردم این سرزمین تماشا کنید. جالب است بدانید که جنگل هایی با همین نام در قشم هم وجود دارد.

آدرس: چابهار، خلیج گواتر

6- موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار به یاد مانده از دوره قاجار است و دو طبقه دارد. در این موزه که در ساختمان فرمانداری قدیم واقع است، می توانید اشیای تاریخی و اسناد و کتاب های تاریخی را مشاهده کنید و از مجسمه هایی که لباس محلی به تن دارند و در موزه قرار گرفته اند، تماشا کنید. این موزه در سال 1389 تأسیس شد و وسعتی در حدود 650 متر مربع دارد. پیشنهاد می شود در سفرتان به چابهار حتماً از این موزه مجذوب کننده نیز تماشا کنید.

آدرس: چابهار، خیابان دریا، ساختمان سابق فرمانداری

7- ساحل صخره ای چابهار

در معرفی جاذبه های توریستی بندر چابهار باید بدانید که یکی دیگر از جاهای تماشای چابهار در عید و زمان هایی که هوا خوب است، ساحل صخره ای چابهار است. طبیعت این ساحل درست مثل تکه ای از بهشت در چابهار است. اگر تنها یک بار از این ساحل زیبا تماشا کنید، تصویر مجذوب کننده آن تا همیشه در ذهنتان حک خواهد شد. در این ساحل می توانید از خرچنگ ها و لاک پشت های مهاجر نیز تماشا کنید.

آدرس: جاده چابهار، رمین، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره ای یا دریا بزرگ

8- روستای شیرگواز چابهار

یکی از تماشای ترین منطقه ها تماشای چابهار منطقه آزاد روستای شیرگواز است. این روستا طبیعت فوق العاده زیبایی دارد و حیواناتی مثل شیر، گرگ، تمساح و گراز در آن زندگی می کنند. شما می توانید در این روستا طعم میوه های تازه و خوشمزه ای مثل انبه، پاپایا و موز را بچشید و از قهوه مرغوبی که در روستا کشت می شود، تست کنید.

مردم روستای شیگواز بسیار خونگرم و مهربان هستند و مطمئن باشید با سفر به این روستان لحظات به یاد ماندنی در ذهنتان حک خواهد شد.

آدرس: چابهار، باهوکلات، روستای شیرگواز

9- فواره بلوچستان چابهار

از ویژگی های توریستی چابهار این است که پر از جاذبه های خاص و شگفت انگیز است. تماشای های طبیعی این شهر آن قدر مجذوب کننده و پر از شگفتی است که قطعا با یک بار تماشا این شهر عاشق آن خواهید شد. یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی چابهار فواره بلوچستان است.

در این مکان آب دریا با صخره های سنگی برخورد می کند و فشار آب موجب می شود تا فواره ای بلند و شگفت انگیز ایجاد شود. تماشا این منظره آن قدر هیجان انگیز است که ساعت ها شما را میخکوب خواهد کرد.

آدرس: ساحل چابهار

10- درخت مکرزن چابهار

در معرفی جاذبه های توریستی چابهار باید به درخت مکرزن اشاره کنیم. درخت مکرزن که به انجیر معابد، لور و انجیر هندی هم مشهور است یکی از زیباترین جاذبه های توریستی بندر چابهار است. مکرزن درواقع درختی تنومند و قدیمی است که شاخه هایی خاص و منحصر به فرد دارد.

این درخت اصالتا متعلق به هند شرقی است و برگ های بسیار پهن و شاخه های رو به پایینی دارد. اگر به چابهار سفر می کنید، حتماً سری هم به درخت عجیب مکرزن بزنید.

آدرس: روستاهای رمین، تیس کوپان، ماشی، لیپار و کوپان سر

هزینه های سفر به چابهار

چابهار شهری با طبیعت شگفت انگیز است. بیشترین لذت سفر به چابهار زمانی است که در یکی از اقامتگاه های سنتی و بومگردی این شهر ساکن شوید. این کار هم هزینه سفرتان را کاهش می دهد و هم لذت سفر به چابهار را برایتان چند برابر می کند.

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه های سفر به چابهار، خرید مایحتاج سفر با هزینه مناسب است. از آنجایی که در تمامی شهرهای ایران شعبه دارد، شما می توانید با خرید از شعب در شهر چابهار یک خرید راحت، با کیفیت مطمئن و به صرفه را تجربه کنید و از تخفیف های ویژه فروشگاه بهره مند شوید.

سوغات چابهار

چابهار سوغاتی های مجذوب کننده و دوست داشتنی زیادی برای توریست ها دارد. شیرینی لندو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین شیرینی های سنتی این شهر است. این شیرینی از ترکیب خرما، گندم، کنجد تهیه می شود و شکل های متفاوتی دارد.

شما می توانید به عنوان سوغاتی چابهار میوه های استوایی و خوشمزه، ادویه های سنتی و شکلات های خارجی بخرید. از صنایع دستی چابهار نیز می توان به سوزن دوزی، حصیربافی، آینه دوزی، چادر بافی، گلیم بافی و سفال گری اشاره کرد.

برای اقامت در چابهار کجا بریم؟

چابهار شهر چهار فصل و تماشای ایران است که اقامتگاه و هتل های بومگردی زیادی دارد. شما می توانید در سفرتان به چابهار به هتل های 5 ستاره این شهر بروید و یا در هتل آپارتمان، اقامتگاه های سنتی و بومگردی چابهار ساکن شوید. پیشنهاد ما این است در سفر به چابهار برای آشنا شدن با سبک زندگی مردم این شهر زندگی در اقامتگاه های بومگردی را تجربه کنید.

این اقامتگاه ها هزینه کمتری نسبت به هتل دارند و حال و هوای مجذوب کننده آن ها موجب می شود تا روزهای شیرین تری را در این شهر تجربه کنید.

سوالات متداول

مهم ترین جاذبه های روستای شیرگواز چابهار چیست؟

یکی از زیباترین مکان های توریستی چابهار روستای شیرگواز است. این روستا طبیعت فوق العاده زیبایی دارد. شما می توانید در این روستا طعم میوه های تازه و خوشمزه ای مثل انبه، پاپایا و موز و قهوه مرغوب را تست کنید.

کوه های مینیاتوری چابهار در کجا قرار دارند؟

کوه های مینیاتوری از جاهای تماشای چابهار هستند که در 40 کیلومتری جهت چابهار به سمت روستای گواتر واقع شده اند.

ویژگی کوه های گل افشان چابهار چیست؟

در کوه های گل افشان چابهار هر یک دقیقه یک بار مقداری گل با صدایی شبیه به ترکیدن یک حباب از چاله خارج و به اطراف چاله پرتاب می شود.

تالاپ لیپار چابهار چه زمانی صورتی می شود؟

اگر می خواهید تالاب لیپار را به رنگ صورتی تماشا کنید در ماه های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر پدیده رد تاید یا کشند قرمز در این تالاب اتفاق می افتد و رنگ تالاب لیپار صورتی می شود.

نوشته های مرتبط

راهنمای سفر به جزیره هرمز | بهترین زمان سفر و معرفی مکان های تماشای

8 ترفند کاربردی برای توریستی و سفر کم هزینه و ارزان

ترسناک ترین هتل های جهان و هم اتاق شدن با ارواح سرگردان

نگاهی به پدیده سونامی (Tsunami) به مناسب روز جهانی آگاهی از سونامی

منبع: افق کوروش

به "10 جاذبه گردشگری چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید