پیشتازی بنز در فراوری ون های برقی و تفریحی ، برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد
به گزارش وبلاگ سفر، مرسدس بنز برای فراوری ون های کمپر برقی و خودرو های چند منظوره لوکس سرنشین دار (MPV) بیشتری در سال های آینده آماده می گردد.
به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، مرسدس یکی از اولین خودروسازانی بود که با یک ون کمپر برقی از دروازه خارج شد و دو بسته مختلف ای - کمپر (e-camper) و یک ای اسپرینتر (eSprinter) را به عنوان یکی از خودرو های فراوریی در آینده با 402 کیلومتر برد معرفی کرد. از همین رو این خودرو ساز برای سال های آینده نوید ساخت ون های تفریحی محکم، پایدار و مقاوم را می دهد.
این شرکت میخواهد به پیشتازی خود در بازار ادامه دهد، زیرا در حال آماده سازی بخش ون خود برای آینده با یک مهندسی برقی مدولار و مقیاس پذیر به نام ون. ای ای (VAN.EA) است که زیربنای نسل بعدی محصولات ون برقی مسدس بنز خواهد بود. مرسدس بنز برپایه این پلتفرم به شدت محصولات در عرصه ون کمپر برقی و اولین ون لوکس سایز میانه خود را توسعه خواهد داد و برای یکی از بازار های مهم هدف خود یعنی آمریکا عرضه خواهد نمود.
ون های مسافربری میانه غیرتجاری مرسدس مانند کلاس V و EQV هرگز در آمریکا عرضه نشده اند، اما همه چیز در سال های آینده تغییر خواهد نمود. مرسدس روز سه شنبه گفت که برای اولین بار یک ون مسافری لوکس سایز میانه را در آمریکا عرضه می نماید.
مدل تازه خط فراوری ون های میانه و بزرگ کاملا برقی
ون سایز میانه برقی تازه بر اساس مهندسی الکتریکی ون (VAN.EA) خواهد بود که مرسدس در سال 2026 معرفی خواهد نمود. خودروی سواری و سرنشین دار این مهندسی، با نام VAN.EA-P برد بالای 500 کیلومتر را ارائه می دهد. این ون ها با قابلیت های رانندگی اتوماتیک سطح 2 عرضه خواهند شد و مرسدس میخواهد تا انتها دهه 2020 قابلیت رانندگی اتوماتیک آن ها را به سطح 3 ارتقاء دهد.
پلتفرم VAN.EA بعلاوه زیربنای مجموعه کاملی از ون های تجاری سایز میانه و کامل خواهد بود. مرسدس محدوده تقریبی برای توسعه این محصولات ارائه نمی دهد، اما میخواهد تا انتها دهه به سطح 4 خودمختاری در بخش تجاری برسد.
نقشه شبکه فراوری ون های مرسدس بنز در سال های آینده
پلتفرم تازه ون الکتریک (Van Electric) نیز با در نظر گرفتن تبدیل ون های برقی عادی به ون های تفریحی طراحی خواهد شد. مرسدس بنز میخواهد از این پلتفرم برای تبدیل شدن به یک کمپانی پیشرو در ساخت ون های کمپر کارخانه ای استفاده کند و VAN.EA کلاس B را هم در میزان میانه و هم فول سایز (میزان کامل) عرضه کند. مرسدس تعیین نمی نماید که آیا خط تازه ون ای کمپر (e-camper) در پی فراوری ون لوکس برقی خود در آمریکا متحده خواهد بود یا خیر، این شرکت قبلا در امریکا با متریس ویکندر فراوری ون های لوکس را در کوتاه مدت آزمایش نموده بود. با این حال مرسدس بنز آمریکا را به عنوان بخش مهمی از برنامه بزرگ تر خود برای افزایش فروش جهانی ون می داند.
پلتفرم VAN.EA خود دارای یک طراحی مقیاس پذیر با سه ماژول است که با یک ماژول جلو شامل پیشرانه برقی و محور جلو آغاز می گردد. قسمت جلوی ون در تمام میزان ها و سبک های ون مرسدس یکسان خواهد بود. ماژول میانی مقیاس طول خودرو را ارائه می دهد و بعلاوه حاوی باتری است که در ظرفیت های مختلف ارائه می گردد. ماژول عقب با موتور برقی برای ون های چهار چرخ متحرک و بدون موتور برای مدل های دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.
ون های مرسدس بنز قبل از اینکه خانواده VAN.EA را معرفی کند، در تابستان سال جاری خط فراوری سایز میانه اروپایی خود را اصلاح خواهد نمود. این شرکت می گوید که ون های سایز میانه تازه شامل تغییراتی در طراحی بیرونی و داخلی، همراه با بهبود راحتی و به روزرسانی بعضی از ویژگی ها خواهند بود.
منبع: فرارو