دیدار با مهمانان پساتحریمی جاده های ایران
به گزارش وبلاگ سفر، در قوانین و لوایح بودجه در سال های 98 و 99 درآمد دولت از محل واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی صفر بوده است. اما در لایحه بودجه 1400 این شرایط تغییر نموده و دولت برای سال آینده 2 هزار و 40 میلیارد تومان درآمد از محل واردات خودرو (بند حقوق ورودی خودرو) در نظر گرفته است.
روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: باتوجه به ترخیص شماری از خودرو های حاضر در گمرک در روز های اخیر و پیش بینی ترخیص دیگر خودرو های وارداتی سال های قبل در روز های آینده به نظر می رسد که این درآمد قرار است توسط اخذ حق ورودی از خودرو های جدید وارداتی محقق گردد و دور از ذهن نیست که واردات خودرو نیز آزاد گردد. حتی می توان پیش بینی کرد که علاوه بر به جریان افتادن قرارداد های گذشته با خودروسازان چینی و فرانسوی، قرارداد های تازه ای پس از بازگشت دولت بایدن به برجام منعقد گردد.
یک: سانگ یانگ تیوولی: تیوولی هم در ایران و هم در بازار های بین المللی کراس اووری پیروز بود و زمانی که توسط رامک خودرو وارد ایران شد توانست چند دوره در صدر لیست خودرو های وارداتی از نظر تعداد واردات قرار بگیرد. تیوولی 2020 گزینه ای کم ریسک و پرسود برای سال 1400 است. شاسی بلند ساب کامپکت و به روزرسانی شده سانگ یانگ با تغییرات زیاد در فضای بیرونی و داخلی، فناوری های پیشرفته ایمنی خودرو و سرگرمی و سیستم های محرکه جدید همراه شده است. احتمالاً این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری GDI توربو وارد ایران گردد که قادر به فراوری 161 اسب بخار نیرو و 280 نیوتن متر گشتاور است.
دو: فولکس واگن جتا: کوشش ماموت خودرو برای عرضه فولکس واگن پاسات به عنوان سدانی لوکس ثمره چندانی نداشت. اما پیروزیت جتا می تواند شکست پاسات را جبران کند. این سدان پرفروش با قیمت پایه 19 هزار دلاری جزو محصولات ارزان قیمت فولکس واگن است. طراحی جتا به مراتب از پاسات زیباتر است. این خودرو همچنین در تیپ های گوناگون به فروش می رسد که می تواند سلایق مختلفی را به سوی خود جذب کند. پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ مدل پایه جتا قادر به فراوری 147 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور است.
سه: میتسوبیشی میراژ G4: سدان های جمع و جور شهری بازاری است که هیوندای با اکسنت و کیا با ریو در آن حرف هایی برای گفتن دارند. یاریس هم نمونه ای پیروز در این سگمنت در ایران بود. آرین موتور با واردکردن میتسوبیشی میراژ G4 می تواند به کسب سهم خوبی از این بازار امیدوار باشد. این خودروی 15 هزار دلاری که در واقع نسخه صندوق دار میراژ است، از بقیه رقبای خود ظاهری اسپورت تر را به نمایش می گذارد. البته مدل پایه آن با پیشرانه ضعیف 78 اسبی کمتر خریداری را به سوی خود جذب می نماید.
چهار: رنو کلیو: نگین خودرو توانست با فروش خوب داستر و کولیوس در سگمنت اس یووی و تلیسمان در سگمنت سدان رنو را به عنوان برندی باکیفیت در ذهن خریدار ایرانی تثبیت کند. اما در کلاس هاچ بک خبری از رنو نبود و الان فرصت خوبی است که کلیو وارد این میدان گردد. کلیو هاچ بکی با مصرف ترکیبی 6 لیتری گزینه ای ایده آل برای مصارف شهری است و می تواند با حضور در بازه قیمتی زیر 700 میلیون تومان توجه بسیاری از مشتریان احتمالی را به سوی خود جلب کند.
منبع: فرارو