خواص نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی

به گزارش وبلاگ سفر، اگر در پی نوشیدنی خنکی برای تابستان هستید که از مضرات نوشیدنی های قندی برکنار باشد، آب خیار یکی از برترین گزینه هاست.

خواص نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی

خیار میوه جالیزی محبوبی است که بر خلاف آنچه به نظر می رسد، فواید بسیاری دارد. به همین علت است که خواص آب خیار این نوشیدنی را به انتخابی ایده آل برای تابستان بدل می نماید. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ سفر همراه باشید.

خیار: میوه ای برای تمام فصول

خیار میوه ای جالیزی است که در بسیاری از نقاط دنیا کاشته می گردد. این میوه به طور عمده در منطقه های با آب و هوای گرم و خاک حاصلخیز رشد می نماید. خیار در منطقه ها معتدل به صورت پاییزه و در در منطقه ها گرم و خشک در فصل گرما کاشته می گردد. اما کاشت خیار در گلخانه ها دسترسی به این میوه را در تمام فصول سال ممکن می سازد.

ویتامین های موجود در خیار

برای آشنا شدن با خواص آب خیار بهتر است ابتدا درباره ویتامین های موجود در خیار بدانیم. خیار طیفی گسترده از ویتامین و آنتی اکسیدان را در خود دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

1. ویتامین C

خیار حاوی اندازه قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید و به سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

2. ویتامین K

ترکیب ویتامین K موجود در خیار نقش مهمی در انعقاد خون و سلامت استخوان ها دارد.

3. ویتامین A

خیار حاوی اندازه مناسبی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم ها، پوست و سیستم ایمنی بدن لازم است.

4. ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

این ویتامین در فراوری انرژی، ساختن هورمون ها و سلامت عمومی بدن نقش دارد و در خیار به اندازه مناسبی موجود است.

5. ویتامین B6

محتویات ویتامین B6 در خیار، در فعالیت های متابولیکی بدن، فراوری هموگلوبین و سیستم عصبی نقشی مهم ایفا می نماید.

علاوه بر ویتامین ها، خیار بعلاوه حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، منیزیم، مس و منگنز است که در حفظ تعادل آبی و الکترولیتی بدن و عملکرد سلول ها نقش دارند.

خواص آب خیار

آب خیار، آبی است که از خیار استخراج می گردد و دارای خواص متعددی برای بهبود سلامتی بدن است. در زیر مواردی از خواص آب خیار را برمی شمریم:

1. هیدراسیون بدن

آب خیار به علت اندازه آب زیادی که در خود دارد، در هیدراسیون بدن نقشی چشمگیر ایفا می نماید. مصرف آب خیار در روزهای گرم تابستانی می تواند به تعادل آب و الکترولیت بدن یاری نموده و از خشکی عضلات و پوست و خستگی جلوگیری کند.

2. غنی از آنتی اکسیدان ها

آب خیار حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین C و بتاکاروتن است. این آنتی اکسیدان ها می توانند در مقابله با رادیکال های آزاد و پیشگیری از آسیب های اکسیداتیو در بدن موثر باشند.

3. آرامش بخش برای پوست

از مهم ترین خواص آب خیار خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی آن است. این نوشیدنی به تسکین التهابات پوستی، کاهش علائم آکنه و درمان خشکی پوست یاری نموده و پوست شما را روشن می سازد.

آب خیار بعلاوه حاوی عناصری مانند سیلیکا و ویتامین K است که به طور طبیعی می توانند به محکم شدن پوست و جلوگیری از چروک خوردن آن یاری می نماید.

نحوه تهیه و مصرف آب خیار

می توانید با هر تعداد دلخواه از خیار، با استفاده از رنده، مخلوط کن و یا دستگاه آبمیوه گیری نوشیدنی آب خیار تهیه نموده و از خواص آب خیار بهره مند شوید.

حتی می توانید این نوشیدنی را در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید و به جای یخ از ان بهره ببرید.

برای به دست آوردن طعم های متفاوت می توانید به این نوشیدنی نعنا یا لیمو نیز اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مسمومیت با ویتامین دی در کمین مصرف کنندگان مکمل ها را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "خواص نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید