صندلی ایران در شاخصشکوفایی بچه ها: رده 63 از 180 کشور

به گزارش وبلاگ سفر، شاخص شکوفایی بچه ها از جمله رده بندی های میزان توسعه جوامع انسانی است که با توجه به شاخص هایی چون نرخ بقای بچه ها و کیفیت بهداشت، آموزش و تغذیه آنها دسته بندی می گردد.

صندلی ایران در شاخصشکوفایی بچه ها: رده 63 از 180 کشور

مجله پزشکی لنست با انتشار گزارشی با همکاری سازمان بهداشت جهانی و صندوق بچه ها ملل متحد(یونیسف) شاخص جهانی شکوفایی بچه ها را در میان 180 کشور جهان طبقه بندی نموده است.

به گزارش وبلاگ سفر به نقل از سی ان ان، در این گزارش صندلی ایران از میان 180 کشور جهان با کسب نمره 70 صدم درصد، در رده 63 قرار گرفته است.

شاخص شکوفایی بچه ها از جمله رده بندی های میزان توسعه جوامع انسانی است که با توجه به شاخص هایی چون نرخ بقای بچه ها و کیفیت بهداشت، آموزش و تغذیه آنها دسته بندی می گردد.

در رده بندی سال جاری 10 کشور نخست لیست به ترتیب عبارتند از: نروژ (صندلی اول)، کره جنوبی،هلند، فرانسه، ایرلند،دانمارک، ژاپن، بلژیک، ایسلند و بریتانیا.

10 کشور آخر لیست هم به ترتیب عبارتنداز: جمهوری آفریقای مرکزی (در رده 180)، چاد، سواقتصادی، نیجر، اقتصادی، گینه، نیجریه،سودان جنوبی، سیئرالئون و افغانستان.

در این لیست صندلی ایالات متحده آمریکا پس از بوسنی و هرزگوین که در رده 38 قرار گرفته است، در رده 39 لیست است.

عربستان سعودی در این لیست در صندلی 36 است، ترکیه در رده 60 ، کویت در صندلی 42 و چین در رده 43 قرار گرفته است.

امارات متحده عربی در صندلی 49 و روسیه در صندلی 79 و عراق در رده 121 قرار گرفته است.

مدیر سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به انتشار گزارش جدید شاخص شکوفایی بچه ها نوشت: این گزارش نشان می دهد که تصمیم گیرندگان جهان غالبا بچه ها و جوانان امروزی را ناکام می دانند: نتوانند از سلامتی خود محافظت نمایند، نتوانند از حقوق خود محافظت نمایند و نتوانند از سیاره خود محافظت نمایند... این (گزارش) باید یک فراخوان بیدارنماینده برای کشورها باشد که در زمینه سلامت بچه ها و توسعه سرمایه گذاری نمایند، اطمینان حاصل نمایند که صدای آنها شنیده می گردد، از حقوق آنها محافظت می نمایند و آینده ای مناسب برای بچه ها می سازند.

--

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: ارتقای 9 پله ای شاخص توسعه انسانی در ایران

در جدول شادترین ملت های جهان کجا قرار داریم؟

10 کشور برتر جهان برای رشد و تربیت فرزندان در 2020

--

منبع: عصر ایران

به "صندلی ایران در شاخصشکوفایی بچه ها: رده 63 از 180 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی ایران در شاخصشکوفایی بچه ها: رده 63 از 180 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید