10 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند

به گزارش وبلاگ سفر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 10 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند.

10 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند

مریم جلالی اظهار کرد: طبق دستور مستقیم ریاست جمهوری قرار شد که 10 هزار نفر از هنرمندان بیمه شوند و مجموع هنرمندان بیمه شده های هنرمندان به 50 هزار نفر برسد.

وی توضیح داد: در نظر داریم بیمه های مختلف براساس احتیاج هنرمندان باشد که لازمه این کار تشکل های مردمی است و بتوانند هلدینگ صنایع دستی را سامان دهند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: در قانون برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که مانند صندوق اعتباری هنر، صندوق توسعه و احیاء بتواند نقش آفرینی کند ولی هدف ما رونق فراوری است.

جلالی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای رونق صنایع دستی اضافه نمود: سال گذشته 580 میلیارد تومان از تبصره 18 و 650 میلیارد تومان از محل تبصره 16 در حوزه صنایع دستی پرداخت شد.

وی اضافه نمود: سال جاری قرار است با صندوق کارآفرینی امید و مذاکراتی که با معاون مالی انجام شده، سقف تسهیلات را به سه هزار میلیارد تومان برسانیم تا بتوانیم به تسهیلات تنوع دهیم.

معاون وزیر میراث بیان نمود: سال گذشته ایده خوبی که در حوزه پرداخت تسهیلات وجود داشت، پرداخت وام تشویق تقاضا بود که برای خرید صنایع دستی هم تسهیلات پرداخت شد.

جلالی ادامه داد: در نظر داریم برای ایجاد بازارهای نوین صنایع دستی مانند پلتفرم ها و بازارهای مجازی و تجهیز خانه های صنایع دستی هم بتوانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

منبع: همگردی

به "10 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید