چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی ، تمام اولین هایی که اتفاق خواهد افتاد

به گزارش وبلاگ سفر، ممکن است در فینال جام جهانی این دوره چهار اتفاق مختلف رخ دهد که تا کنون در تاریخ جام سابقه نداشته است.

چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی ، تمام اولین هایی که اتفاق خواهد افتاد

به گزارش وبلاگ سفر، مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار و تیم های فینالیست معین خواهد شد. آرژانتین، مراکش، کرواسی و فرانسه چهار تیم حاضر در این مرحله هستند. شاگردان دشان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید با شگفتی ساز این دوره یعنی مراکش ملاقات نمایند و کرواسی، فینالیست دوره گذشته با آرژانتین برای رسیدن به فینال رقابت خواهد نمود.

فرانسه اگر قهرمان گردد، به اولین تیم بعد از 60 تبدیل می گردد که می تواند از مقام قهرمانی خود در جام جهانی دفاع کند.

با توجه به تیم های حاضر در نیمه نهایی، احتمالات تاریخی جالبی را می توانیم انتظار بکشیم؛ از جمله اولین قهرمانی لیونل مسی یا اولین قهرمانی یک کشور افریقایی در تاریخ جام جهانی.

لیونل مسی و آرژانتین در پنجمین ماموریت خود برای فتح جام، شرایط ایده آل تری نسبت به هر دوره دیگری دارند. آنها با غلبه بر هلند راهی نیمه نهایی شدند و باید از سد کرواسی بگذرند تا فینالیست شوند. آرژانتین که از سال 1986 به بعد طعم قهرمانی در جام جهانی را نچشیده، در جام جهانی 2014 با مسی تا فینال پیش رفت اما با قبول شکست مقابل آلمان از کسب جام بازماند. حالا در صورتی که البی سلسته بتواند به فینال راه یافته و آنجا هم پیروز گردد، لئو مهمترین صفر فوتبالی خود را بعد از سالها پاک خواهد نمود.

گرچه خیلی بعید به نظر می رسد اما اگر شگفتی های مراکش در دو بازی دیگر هم ادامه یابد، این تیم به اولین قهرمان افریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد.

در سمت مقابل اگر کرواسی بتواند از سد آرژانتین گذشته و سپس برخلاف دوره قبل، پیروز ملاقات فینال گردد، برای اولین بار در تاریخ، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. برترین رتبه این تیم در جام جهانی 1998 - سومی - کسب شد.

کرواسی، نایب قهرمان دوره گذشته، در پی اولین قهرمانی خود در تاریخ رقابت های جام جهانی است.

برنده ملاقات نیمه نهایی دیگر این دوره هم می تواند تاریخ ساز گردد. در صورتی که فرانسه از سد مراکش گذشته و فینال را هم پیروز گردد، بعد از 60 سال به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که دو دوره متوالی قهرمان می گردد. پیش از این برزیل (58و62) و ایتالیا (34 و 38) پیروز به انجام چنین کاری شده بودند. در صورتی که مراکش شگفتی سازی خود را با کسب دو برد دیگر ادامه داده و قهرمان گردد، اولین تیم تاریخ قاره افریقا نام خواهد گرفت که قهرمانی جام جهانی را به دست می آورد.

قهرمانی مسی با آرژانتین یکی دیگر از چهار احتمال تاریخی فینال این دوره از جام جهانی می تواند باشد.

  • کریس رونالدو در جام جهانی 2026 بازی می نماید؟ | بیانیه عجیب درخصوص خداحافظی ابرستاره پرتغالی

منبع: ورزش سه

منبع: همشهری آنلاین

به "چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی ، تمام اولین هایی که اتفاق خواهد افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی ، تمام اولین هایی که اتفاق خواهد افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید