ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از آدینه، بارندگی در غالب منطقه ها کشور در روز یکشنبه

به گزارش وبلاگ سفر، بنا بر اعلام رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در ساعات بعد از ظهر امروز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه، مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، بوشهر و جنوب فارس شاهد رگبار پراکنده خواهند بود.

ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از آدینه، بارندگی در غالب منطقه ها کشور در روز یکشنبه

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: پنجشنبه در منطقه های از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، در بوشهر و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. بعلاوه در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

به گفته وی، آدینه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در منطقه های از شمال غرب و استان های مرزی کرمانشاه و ایلام ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد و در منطقه های از غرب، جنوب غرب و استان های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان نیز رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه گستره بارش کل نوار غربی، منطقه های از دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، بعلاوه منطقه های از استان های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت، ادامه داد: در شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان و لرستان، کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت به طوری که در استان های واقع در مرز غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می گردد.

ضیاییان بعلاوه این را هم گفت که یکشنبه در غالب منطقه ها کشور بارندگی رخ می دهد و در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارندگی و وزش باد قابل توجه است.

وی اضافه نمود: دوشنبه در نوار شرقی کشور شامل استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد و بعد از ظهر این روز این سامانه از مرز های شرقی خارج می گردد و جوی آرام و پایدار در غالب نواحی کشور مستقر می گردد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بعلاوه بیان کرد: در نیمه غربی کشور تا روز آدینه و در نیمه شرقی تا شنبه افزایش نسبی دما انتظار می رود و طی روز های شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز نیز کاهش نسبی دما رخ می دهد.

به گفته ضیاییان، روز های آدینه، شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

وی این را هم گفت که طی روز های شنبه و یکشنبه وزش باد شدید همراه با نفوذ گرد و خاک از کشور های همسایه سبب کاهش دید و کیفیت هوا در استان های خوزستان، ایلام و لرستان می گردد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا آدینه (29 اردیبهشت ماه) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (30 اردیبهشت) نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان بعلاوه اظهار داشت که طی امروز و فردا (28 و 29 اردیبهشت)، شهرکرد با دمای صفر و 2 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای 41 و 40 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از آدینه، بارندگی در غالب منطقه ها کشور در روز یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از آدینه، بارندگی در غالب منطقه ها کشور در روز یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید