نئوبانک ایران زمین برای تحقق هدف بانکداری دیجیتال
به گزارش وبلاگ سفر، بانکداری دیجیتال، قدمتی چنددهه ای دارد، اما آن چه امروز به این عنوان شناخته می گردد، چندان سابقه ای ندارد. امروزه، بانکداری دیجیتال به معنای سازماندهی بانکداری خُرد است، چون باید به احتیاج های روزانه افراد به صورت شخصی سازی شده جوابگو باشد.
به گزارش توسعه پویا، بنابراین، سازماندهی بانکداری الکترونیک و حرکت از ساختار و کالبد فیزیکی به سمت دیجیتالی از مشخصه های آن است.
به صورت کلی بانکداری اینترنتی می تواند خدماتی مانند صورتحساب بانکی، پرداخت قبوض، انتقال وجه بین حساب های مختلف، خدمات وام و هزاران قابلیت دیگر را در هر زمان و مکانی که مشتری به اینترنت دسترسی داشته باشد، ارائه دهد.
بانکداری دیجیتال هر روز اهمیتش را در داخل کشور بیش از پیش گوشزد می نماید، اما بانکداری دیجیتال با موضوع مشتری مداری هنوز ایده آلی است که سپهر بانکی کشور چندان به آن نزدیک نیست.
در این میان، بانک ایران زمین به خوبی توانست این امکان را برای مشتریان خود فراهم کند تا با آماده کردن زیرساخت های لازم و ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بی احتیاج کند و آن ها را محور بانکداری دیجیتالی قرار دهد.
براین اساس مشتریان با استفاده از اینترنت بانک ایران زمین می توانند خدماتی از جمله خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک و بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی دریافت نمایند.
دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی احتیاجی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.
اخیرا نیز با لزوم تقویت هرچه بیشتر بانکداری دیجیتال، مسوولان بانک ایران زمین باز هم به تقویت زیرساخت ها مشغولند و از آنجا که در بانکداری دیجیتال انتظارات مشتریان متفاوت از انتظارات کنونی است و آگاهی از احتیاج های مشتریان ملاک تصمیم گیری در بانک است، در این بانک کوشش می گردد با تحلیل رفتار مشتری، خدمات مورد احتیاج او همراه با ارزش افزوده قابل قبول، عرضه گردد.
تازه ترین رویکرد در توجه ایران زمین به بانکداری دیجیتال، راه اندازی نخستین نئوبانک ایرانی با نام فراز است. فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات این بانک در این باره می گوید: مدل پیروز در نئوبانک این است که کسب و کار هایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است. مهمترین موضوع در این راستا نوآوری است.
نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می گردد و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها به علت ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق نمایند. مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد.
نئوبانک فراز ایران زمین سعی دارد خدمات و احتیاج های بانکی از قبیل: احراز هویت، افتتاح حساب، گرفتن وام، پرداخت اقساط وام، نقل و انتقال پول، مدیریت اقتصادی حساب ها و… را در اسرع وقت و مقرون به صرفه، امن و بدون مراجعه حضوری به شعب، بر روی پلتفرم گوشی های همراه به مشتریان عرضه کند.
منبع: فرارو