شیائومی 125 اولترا، گوشی که از عکاسی با آن لذت خواهید برد

به گزارش وبلاگ سفر، آنالیز تخصصی گوشی شیائومی 125 اولترا نشان می دهد عکاسی با این گوشی های هوشمند یک نقطه عطف در عکاسی با گوشی های هوشمند به شمار میرود.

شیائومی 125 اولترا، گوشی که از عکاسی با آن لذت خواهید برد

تصور کنید اگر از بزرگترین سنسور دوربینی که تا کنون در یک گوشی هوشمند استفاده شده است، بهره ببرید، چه حسی خواهید داشت؟ این، درست همان چیزی است که شیائومی آن را انجام داده است و نتایج نشان می دهد عکاسی با این گوشی هوشمند می تواند گامی بزرگ و رو به جلو محسوب شود.

شیائومی 125 اولترا، گوشی هوشمندی است که تعداد اندکی در آمریکا و کانادا احتمالا تا به امروز آن را در دست گرفته اند و یا حتی آن را دیده اند، چرا که این شرکت آن را تا به امروز در چین عرضه نموده است.

معمولا تلفن های هوشمند بطور کامل از سنسور های دوربین از نوع 1 (12.7 در 9.5 میلی متر) که پیشتر به آن یک اینچی می گفتند، استفاده نمی نمایند؛ اگرچه سونی Xperia Pro-I از همان سایز سنسور استفاده نموده بود، اما به دلیل محدودیت های فیزیکی برای لنز، این سنسور کوچکتر شد. در گوشی های شیائومی 125 اولترا، چنین چیزی رخ نداده است و نخستین گوشی محسوب می شود که از این سنسور سایز بزرگ در دوربین خود استفاده می نماید.

استفاده از سنسور نوع 1 در گوشی هوشمند شیائومی 125 اولترا، در واقع تکمیل نماینده دی اس ال آر (دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی) برای دوربین عقب به شمار می رود. بعلاوه با نگاهی به پشت این گوشی که چرم است، حس دوربین های دهه 60 و هفتاد میلادی به انسان دست می دهد.

طراحی این گوشی تازه شیائومی، به دلایلی مختلف، بسیار خوش منظر به نظر می رسد که دلیل آن نیز به طراحی پشت گوشی برمی شود. البته اگر در این گزارش بر زیبایی پشت این گوشی تأکید می کنیم، بدین معنا نیست که صفحه نمایش 6.73 اینچی آمولد این گوشی، زیاد جالب نیست؛ بلکه بدین خاطر است که این صفحه، در واقع همان صفحه نمایشی است که شیائومی در گوشی مدل 12 pro خود نیز از آن استفاده نموده است. خوش دستی این گوشی تا آنجاست که هرچه این گوشی را بیشتر در دست می گیرید، بیشتر از این مسأله که چرا شیائومی آن را تنها در بازار چین عرضه نموده است، تأسف می خورید.

بعلاوه به لطف قاب سیلیکونی ناؤکی که شیائومی برای این گوشی هوشمند تدارک دیده است، شما می توانید از پشت آن حفاظت کنید و این قاب می توانى ضربه ها به ماژول دوربین را کاهش دهد.

بدون شک، بایستی گفت دوربین 50 مگاپیکسلی (معادل 23 میلی متری) که گوشی شیائوی 125 اولترا استفاده نموده، در واقع ستاره ای در این گوشی به شمار میرود. سنسوری تصویری تایپ 1 سونی IMX989 که در این نوع گوشی بکار رفته، برای نخستین بار است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود. این مسأله نیز نه تنها از لحاظ سایز سنسور قابل توجه است، بلکه باید گفت همان سنسوری است که سونی در دوربین های دیجیتالی مدل RX100 VII خود از آن استفاده نموده بود.

البته باید بگوییم هرچقدر هم که این سنسور تازه و پیشگامانه به نظر برسد، اما به خودی خود به معنای این نیست که می توان عکس هایی در سطح جهانی با آن گرفت؛ بلکه مسأله نرم افزاری نیز نقش مهمی را در این میان ایفا می نماید. همکاری شیائومی و شرکت لایکا که در این گوشی مشاهده می شود، به معنای توسعه نرم افزاری برای ارائه کیفیتی عالی در عکس های گرفته شده به شمار می رود. نام تجاری شرکت لایکا در رابط کاربری دوربین به طور کامل تعیین است. علاوه بر این، شما چندین فیلتر لایکا، به علاوه چندین حالت پرتره در این دوربین دارید.

وجود این سنسور بزرگ دوربین در این گوشی به همراه چنین نرم افزاری را نمی توان دست کم گرفت. چنین چیزی را تنها در زمانی شاهد بودیم که شرکت لایکا و هوآوی با همدیگر همکاری داشته و کوشش داشتند تا به غول هایی نظیر اپل و سامسونگ جهش فناوری خود را به رخ بکشند. دو لنز دیگر دوربین شیائومی 125 اولترا به مانند لنز 50 مگاپیکسلی که به آن اشاره کردیم، برجسته نیستند؛ ولی آن ها نیز دارای نقاط قوت خود هستند. لنز تله فوتو پریسکوپ 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر در کنار لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی (معادل 13 میلی متر) از دیگر تعیینات لنز گوشی شیائومی 125 اولتراست.

نکته آخری که باید به آن اشاره کنیم، این است که بسیاری از افراد نمی دانند شرکت شیائومی گوشی 125 اولترا را فراوری نموده است؛ اما باید گفت این، گوشی در واقع یک نقطه عطف به شمار می رود؛ چرا که نخستین باری است که در آن از یک سنسور تصویری یک دوربین برجسته استفاده شده است و در واقع مشارکت این شرکت با یک برند دوربین را نشان می دهد که سبب شده به وضوح در کیفیت تصاویر گرفته شده با این گوشی تأثیرگذار باشد. اگر عرضه محدود این گوشی در بازار جهانی نبود، شاید می شد، دوربین این گوشی را برترین دوربین گوشی همراه که تا کنون در سال 2022 عرضه شده است، بیان کرد.

منبع: پایگاه petapixel

وبلاگ سفر فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شیائومی 125 اولترا، گوشی که از عکاسی با آن لذت خواهید برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 125 اولترا، گوشی که از عکاسی با آن لذت خواهید برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید