در سفر به کانادا کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ سفر، کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا شناخته می گردد و بخش عظیمی از آن را طبیعت وحشی در بر گرفته است. یکی از جاذبه های اصلی کانادا نیز طبیعت گسترده و بکر آن به شمار می رود که بسیار زیبا و خیره کننده به نظر می رسد و می تواند اوقات بسیار خوبی را برای بازدیدکننده ها ایجاد کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی کانادا بپردازیم.

در سفر به کانادا کجا بریم؟

10. جزیره کیپ بریتون

جزیره کیپ بریتون (Cape Breton Island) در شمال شرقی استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia) کانادا قرار گرفته است و زمانی کلونی ای کاملا مستقل بوده تا اینکه در سال 1820 میلادی با زور به کانادا اضافه شد. در قرن نوزدهم میلادی، اسکاتلندی های بسیار زیادی به این جزیره آمدند و تنها مکان در قاره آمریکای شمالی به شمار می رود که همچنان زبان بوکی اسکاتلندی به نام گالیک شنیده می گردد.

علاوه بر اسکاتلندی ها، جمعیت قابل توجهی از مهاجران فرانسوی نیز در این جزیره ساکن هستند که فرهنگ ترکیبی بسیار جالب توجهی را ایجاد نموده اند. قلعه لوئیزبرگ (Fortress of Louisbourg) از جمله جاهای دیدنی برجسته جزیره کیپ بریتون محسوب می گردد.

9. شهر اتاوا

Ottawa

مرکز کانادا یعنی شهر اتاوا (Ottawa) ششمین شهر پرجمعیت این کشور به شمار می رود و در نقطه تلاقی سه رودخانه قرار گرفته است. مردم در این شهر به زبان انگلیسی و بعلاوه فرانسوی صحبت می نمایند و هر دو زبان نیز به عنوان زبان اول و رایج شناخته می شوند. قبلا از این شهر به نام بایتاون (Bytown) یاد می شد و بیشتر ساکنان آن نیز به چوب بری مشغول بودند و آسیاب های بسیار زیادی نیز در مسیر رودخانه اوتاوا در میانه قرن نوزدهم میلادی ساخته اند.

در طول فصل تابستان، دوچرخه سواری در میان پارک های سرسبز و کناره های رودخانه های شهر اتاوا بسیار محبوبیت دارد و در فصل زمستان نیز مسیرهای برای اسکی سواری نیز در داخل شهر ساخته می شوند که می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. در میان شهر نیز کانال ریدیو (Rideau Canal) جریان دارد که بازدید از آن باید در دستور کار سفر شما به شهر اتاوا باشد و در طول فصل زمستان نیز به بزرگترین پیست اسکی روی یخ جهان تبدیل می گردد.

8. شهر ویسلر

Whistler

شهر ویسلر (Whistler) شهری در کانادا است که به لطف کوهستان هایی همانند ویسلر و بلککومب (Blackcomb) به عنوان بزرگترین و مشهورترین مقصد اسکی سواری کوهستان در کل قاره آمریکای شمالی شناخته می گردد. این تفرجگاه زمستانی در کوهستان های کوئست استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا قرار گرفته است و حدود دو ساعت رانندگی از شهر ونکوور فاصله دارد. گشت و گذار در میان دامنه های کوه های شهر ویسلر می تواند اوقات خوشی را برای هر گردشگری ایجاد کند.

7. جزیره ونکوور

Vancouver Island

جزیره ونکوور (Vancouver Island) نام خودش را از کاوشگری بریتانیایی به نام جورج ونکوور گرفته است و بزرگترین جزیره در ساحل غربی قاره آمریکای شمالی به شمار می رود و پیرامون آن را آب های اقیانوس اطلس فرا گرفته اند. این جزیره بسیار زیبا و تماشایی است و درون آن می توان دریاچه های درخشان، آبشارهای شگفت انگیز، آبدره های خیره نماینده و چندین کوهستان مرتفع را مشاهده کرد که برای انجام فعالیت ها و تفریحات فضای باز ایدئال هستند. جزیره ونکوور بیشتر برای باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، شهر توفینو (Tofino) و بعلاوه طبیعت شمال آن معروفیت دارد.

6. شهر کبک

Quebec City

شهر کبک (Quebec City) به عنوان مرکز استان کبک در شرق کانادا شناخته می گردد اما میراث، معماری و زبان فرانسوی رایج در این شهر آن را به شهری اروپایی و مجذوب کننده تبدیل نموده است. بخش تاریخی شهر به نام Vieux Quebec در بالای تپه ای مشرف به رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence River) قرار گرفته است و تنها شهر در آمریکای شمالی محسوب می گردد که همچنان دیوارهای اصلی خودش را حفظ نموده است.

قدم زدن در میان خیابان های سنگ فرش بخش قدیمی شهر و مشاهده ساختمان های تاریخی همانند ارگ شهر و کاخ تاریخی می تواند بسیار جالب توجه باشد. در میان این خیابان ها نیز رستوران ها، کافه ها و بارهای مختلفی پذیرای مهمانان هستند. برجسته ترین جاذبه شهر کبک نیز شاتو فرونتناک (Chateau Frontenac) است که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می گردد.

5. شهر تورنتو

Toronto

تورنتو (Toronto) بیشترین جمعیت را در میان دیگر شهرهای کانادا دارد و تقریبا سه میلیون نفر در آن ساکن هستند. این شهر در سواحل دریاچه انتاریو (Lake Ontario) قرار گرفته است و بخشی از منطقه گلدن هرس شو یا نعل اسب طلایی (Golden Horseshoe) است که از این دریاچه تا آبشار نیاگارا ادامه دارد.

تورنتو افراد زیادی از جوامع و ملیت های مختلف را درون خود جای داده و یکی از معدود شهرهای کانادا به شمار می رود که نیمی از جمعیت آن در این کشور به جهان نیامده اند. با این حال، همین ترکیب نژادها و فرهنگ ها است که شهر تورنتو را به چنین شهر پر رونق و مجذوب کنندهی تبدیل نموده است.

4. شهر مونترآل

Montreal

مونترآل (Montreal) به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان کبک شناخته می گردد که در نقطه تلاقی رودخانه سنت لارنس و اتاوا قرار گرفته است و مرکز فرهنگی کانادا به شمار می رود. این شهر یکی از متنوع ترین، پر انرژی ترین و مدرن ترین شهرها در آمریکای شمالی محسوب می گردد که هنر مدرن خیابانی، موزیسین های خلاق و جشن های متنوع در نقاط مختلف آن به چشم می خورد. با اینکه بسیاری از ساکنین شهر به زبان انگلیسی تسلط دارند اما زبان اصلی آن ها فرانسوی است و به همین علت است که از آن به عنوان پاریس آمریکای شمالی یاد می نمایند.

3. آبشارهای نیاگارا

Niagara Falls

آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) مجموعه ای از سه آبشار خیره نماینده و تماشایی است که در مرز شهر انتاریو در کانادا و نیویورک در آمریکا قرار دارند. آبشارهای قرار گرفته در بخش کانادا به عنوان آبشارهای هرس شو (Horseshoe Falls) شناخته می شوند و نمای بهتری دارند و بسیار زیبا به نظر می رسند. این منطقه مجموعه ای گردشگری مشهور و پر رونقی به شمار می رود که پر از برج های دیدبانی، رستوران، فروشگاه های سوغاتی و هتل های لوکس است.

2. شهر ونکوور

Vancouver

ونکوور (Vancouver) یکی از بزرگترین شهرها در کانادا به شمار می رود که در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و مکان مشهوری برای علاقه مندان به غذا، به خصوص غذاهای دریایی محسوب می گردد. مردم با فرهنگ های مختلفی در شهر ونکوور ساکن هستند و همین نیز باعث شده تا غذاهای متنوع و خوشمزه ای از سراسر جهان را در این شهر پیدا کرد که مطمئنا می توانند شکم گردی ای درست حسابی را برای شما رقم بزنند. برجسته ترین جاذبه شهر نیز پارک استنلی (Stanley Park) است که بیش از 1000 جریب جنگل، باغ و فضای سبز را در بر می گیرد و علاوه بر آن نیز شامل آکواریوم، پارک آبی و سد دریایی (Seawall) است.

1. پارک ملی بنف

Banff National Park

پارک ملی بنف (Banff National Park) در میان کوهستان های راکی کانادا قرار گرفته است و قدیمی ترین و یکی از بزرگترین پارک های ملی این کشور محسوب می گردد. میزان بسیار بزرگ و بعلاوه موقعیت دورافتاده این پارک ملی سبب شده تا بسیار بکر و تماشایی به نظر برسد. شهر بنف و دریاچه لوئیس (Lake Louise) تنها مکان ها درون پارک به شمار می روند که تمدن بشری در آن ها به چشم می خورند. تنوع گیاهی و جانوری، طبیعت بسیار زیبا و امکانات فوق العاده باعث شده اند تا سفر به پارک ملی بنف ماندگار باشد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به کانادا کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کانادا کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید