به موفقیت تیم ملی هندبال اطمینان دارم، خودم نفرات را انتخاب میکنم

به گزارش وبلاگ سفر، مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان ظهر امروز در نشست خبری برای معرفی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی را پیرامون شرایط نفرات دعوت شده، چگونگی برگزاری اردوها، حضور لژیونرها و... داد.

به موفقیت تیم ملی هندبال اطمینان دارم، خودم نفرات را انتخاب میکنم

وی در ابتدا با تبریک برای تیم بانوان برای کسب سهمیه رقابتهای دنیای گفت: خوشحالم از اینکه این اتفاق برای تیم هندبال زنان ایران در کشور من می افتد و آنها را تحسین می کنم برای این اتفاق. تیم در اردن کار سختی داشتند چه برای مسائل ورزشی و چه غیرورزشی از آن سو گروهی که در جام دنیای هستند سخت است. از نظر من موفقیت بانوان این بوده که وارد این رقابتها شده اند و کسب سهمیه سخت است و نباید این مطلب فراموش گردد.

سایر بخش های مصاحبه فرناندز در ادامه می آید:

تمام بازیکنان آنالیز شده اند

هدف از برگزاری این نشست اعلام رسمی نام 35 ورزشکاری است که نام آنها را به فدراسیون برای حضور در برنامه های تدارکاتی داده ام. در نهایت این فهرست به 18 نفر می رسد و قانون اجازه می دهد که نام آنها را تا قبل از رقابت های قهرمانی آسیا تغییر کند. برای تهیه فهرست ابتدا دو هفته اول لیگ را مشاهده کردم. از هر هفته چند بازی را دیده ام. دو اردو داشتیم و بازی های تدارکاتی در قطر داشتیم که خیلی خوب بود. در خصوص بحث بازیکنان در خارج کشور تمام بازی ها را در قالب لیگ رومانی، لیگ اسپانیا و لهستان را دنبال نموده ام و 52 بازی از بازیکنان دیده ام. هر تورنمنت و جام خاصی بوده را پیگیری نموده ام. این حجم از کار و آمار امکان اینکه من اشتباه نموده باشم حذف کنم. قطعاً با این تعداد آنالیز نظرم قدرت زیادی دارد و می توانم نظر بدهم که بازیکنان از نظر تکنیکی و تاکتیکی چه شرایطی دارند.

سه شرط مانوئل برای پوشیدن پیراهن تیم ملی

بعد از آنالیز چه بازیکنان شاغل در ایران و چه خارج کشور برای اینکه پیراهن تیم ملی را بپوشند سه شرط گذاشته ام. اول اینکه بازیکن قلبا بخواهد عضو تیم ملی باشد. دوم با صدر در صد توان بازی کند و سوم شرایط حضور در تیم ملی داشته باشد. من در این مدت با تک تک بازیکنان صحبت نموده ام و برای اینکه آنها عضو تیم ملی باشند به نظرشان احترام می گذارم. به حرف شأن و صداقت شأن باور دارم. اگر بازیکن حرفی زده با صداقت بوده. در این موردرسانه ها چه اطلاعاتی در خصوص آمار کیفی و کمی بخواهند در اختیار آنها می گذارم اما زمانیکه تیم بسته شده باشند بحثی نخواهم کرد. الان باید به بازیکنان حاضر و در اختیاری که دارم اعتماد کنم و با قدرتی که رسانه در اختیار دارد از من و تیمم حمایت کند.

بازیکن باید افتخار کند که عضو تیم ملی است

شاید در فهرستی که اعلام می گردد بعضی ناراضی باشند. در یک فیلمی عنوان شده بود که رمز موفقیت را نمی دانم اما رمز شکست را می دانم. اگر کسی بخواهد در محیط کاری همه را راضی کند شکست می خورد. اعتقاد دارم که بازیکنان با صد درصد توانشان در تمرینات بوده اند و خودشان را با سیستم های تازه تطبیق داده اند. مسابقه ای از تیم ملی هندبال پخش می گردد بازیکن باید افتخار کند که این تیم ملی من است.

هدف کسب سهمیه دنیای است

در این شرایط وظیفه و تعهد من این است که واقعیت را بگویم و اینکه بازیکن در چه شرایطی قرار گرفته است. اینکه به بازیکنی که تمرین نموده بگوید خط خوردی ولی باید صادق باشم و واقعیت را بگویم. فهرست اعلام شده و الان تمرکز فقط برا تمام افراد داخل فهرست باشد نه اینکه چه کسی هست و چه کسی نیست. از نظر روان شناسی معتقدم در مسیری که حرکت می کنید ترس نداشته باشید چرا که ترس از شکست باعث می گردد که در راه گم شوید. هدف این است که کسب سهمیه کنیم و اعتقاد دارم ما این هدف را گم نمی کنیم. قبل از اعلام فهرست باید از یکی از بازیکنان که مصدوم است تشکر کنم و برایش انرژی بفرستم که وی سلامان بربط است. این بازیکنان علاوه بر مسئله ای که پیش آمده، مادرش از دست داده است. برترین آرزو را برایش دارم و از کوششش تشکر می کنم. هم از طرف خودم و هم تیم می گویم که برترین آرزوها را برایش دارم و امیدوارم به زودی به تیم برگردد. ما دو بازیکن از جمله محمدرضا اورعی تحت نظر داریم و سجاد استکی است که در دو بازی قبل مصدوم شده و باید ببینیم چه شرایطی دارد.

سه لژیونری که نمی آیند چه کسانی هستند؟

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه نحوه حضور لژیونرها در تیم به چه شکلی است؟، گفت: من خیلی با استفاده از واژه لژیونر موافق نیستم. در این فهرست بعضی از بازیکنان هستند و بعضی نه. همه حضور دارند غیر از پویا نوروزی نژاد چون مسابقاتش در اروما ادامه دارد. در رابطه با این مطلب هیچ بازیکنی مستقیماً نگفته که در تیم نخواهد بود. سه بازیکن مشخصاً گفتند به علت مسائل شخصی حضور ندارند. اولین نفر، سعید برخورداری است که خیلی خوب می شناسم با پسر من همبازی بوده و به زبان اسپانیایی تسلط دارد. ایشان گفته دوره اش در تیم ملی تمام شده و چون در دوره ای از تیم ملی کنار گذاشته شده تعلقی به تیم ندارد و می خواهد تمرکزش را روی بازی با تیم باشگاهی اش بگذارد.

دو بازیکن دیگر سیدعلیرضا موسوی و سعید حیدری راد هستند که در تیم دینامو بخارست رومانی بازی می نمایند. اوایل سپتامبر دعوت ما را رد کردند. هر دو بازیکن بزرگی هستند و در ادوار مختلف در تیم ملی حضور داشتند. من به نظر بازیکن احترام می گذارم که به تیم می آید یا نه. بازیکن دیگر امین یوسف نژاد است. وی در ناحیه ای آسیب دیده تورم و درد دارند. شرط سوم این بود که اگر بازیکنی توانایی را ندارد در تیم نباشد و ایشان در این زمان این توانایی را ندارند و از نظر ریکاوری به مسابقات نمی رسند.

شرایط حضور الله کرم استکی در تیم ملی چگونه است؟

در خصوص الله کرم باید نکته ای بگویم. مشکل وی این است که از آخرین بازی اش خیلی می گذرد و از ماه اکتبر از تیمش جدا شدند و تیم ندارند و از نظر بدنی فرم بدنی مناسب ندارند. حرفه ای و بدنی شرایط ندارند. به ایشان گفتند شرایط بدنی ات را برسان و واقعاً لازم داری به عضویت یک تیم باشگاهی در بیایی ولی در حال حاضر شرایط عضویت در تیم ملی را ندارد. شرح تکمیلی بدهم استکی این روزها تمرینات انفرادی را آغاز نموده و وقتی بازیکنی با این مقدار کوشش سعی می نماید خودش را برساند می خواهد به عضویت تیم در بیاید.

شروط دیگر مانوئل برای حضور در تیم ملی

برای تبدیل این فهرست 35 نفره به 18 نفره تنها شرایط هست که می تواند در آن دخیل باشد و دو شرط اضافه می گردد. شرط اول مصدومیت و شرط دوم ملاحظات فنی است. تمرکزم رو این 35 نفر است و من شایسته ترین بازیکنان را انتخاب می کنم که پیراهن تیم ملی را تن آنها کنم. قطعاً کار سختی پیش رو دارم. دو تورنمنت بین المللی دارند که نفرات را در آنها ارزیابی می کنم. اگر مصدومیتی رخ ندهد بقیه تصمیمات فنی با خودم است .

هدف این جلسه این است که در خصوص همین مباحث روشن سازی کنیم. در تورنمنت رومانی 2 بازی و در اسپانیا 3 بازی انجام می دهیم. شاید این ذهنیت پیش بیاید که این نفرات فهرست 18 نفره هستند برا اینکه آنالیز کنم فرصت این را نداشتم که بعضی را فرصت نداشتم که آنالیز کنم و مجبورم تقسیم بندی کنم. نمی توان در یک تورنمنت 25 بازیکن ببریم چرا که فرصت بازی به همه آ نها داده نمی گردد. ولی هدف این است که بازیکن هایی را ببریم که مسابقه ای ندیده اند و در شرایط مسابقه آنها را ندیده ام.

آیا بازیکنی که فرصت بازی داده نگردد آیا پرونده حضور آنها در تیم ملی بسته می گردد و اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکو بود و سهمیه کسب کنیم؟ فرناندز در پاسخ به این پرسش گفت: سوال اول این است که بازیکنی که آمده در قهرمانی آسیا آمده و جنگیده و لیاقت این را دارد که به قهرمانی دنیا برود. مشکل دیگر این است که به بقیه بازیکنان احترام بزارم. من مطلع هستم اگر بازیکنی در مسابقات تمام کوشش اش را نموده نه بازیکنی که الان به هر علتی یاری ننموده. من نمی دانم برای مسابقات بعدی هستم یا نه. اما این واقعیت است که بازیکنی که برای تیم ملی سینه سپر نموده و با تمام وجود کوشش نموده حق آن بازیکن است که در مسابقات قهرمانی دنیای حضور یابد.

اگر تیم ایران شانس موفقیت نداشت نمی آمدم

انگیزه فوق العاده ای دارند شانس شان زیاد است. اگر باور نداشتم اگر شانس حضور در قهرمانی دنیا نداشت نمی آمدم. به این نفراتی که انتخاب می کنم باور دارم. اولین باری است که در این مسابقات 18 تیم حضور دارند. و باید دید چه تیم هایی به هم می خورند. به این بچه ها باور دارم و بسیار از عملکردش راضی هستم. من مسئله ای با هیچ فردی ندارم و مطمئناً قطعاً کسب سهمیه برای مسابقات دنیای سخت است اما به توانایی بازیکنان ام اطمینان دارم

انتخاب نهایی نفرات با من است

افرادی که با من کار کردند می دانند انتخاب نهایی نفرات با خود من است. حتی انتخاب این 35 نفر با خود من بوده و هیچ فرد دیگری دخالت نداشته است. ففط مربیان با من در انتخاب یاری نموده اند. این فهرست 35 نفره خودم هست اگر این طور نباشد که در خونه ام استراحت می کردم. باید تاکید کنم که در انتخاب افراد تقصیر مربیان نباشد هر فردی که نظری به من بدهد در نهایت انتخاب با خودم است.

برای پیشرفت قدم به قدم حرکت کنید

در رابطه با بحث بانوان نمی دانم چطور توصیف کنم. اولین حضورم در ایران مصادف شد با صعود این تیم به مسابقات دنیا اسپانیا. در این رقابت ها انگیزه و کوشش مبارزه یک تیم را شاهد بودم این یک نمونه بود. از طرف دیگر در اردویشان حضور داشتم. از نظر فنی سخت است که مسئولیت نداشته باشم و نظری بدهم. مشاوره کلی گفتم و نظری ندادم. گروهشان بسیار سخت است. رومانی و نروژ حرفه ای ترین در هندبال زنان هستند. مربیان خانم و چه آقا بسیار مربیان خوبی هستند. یک تیم ملی برا رشد باید بداند قدم به قدم حرکت کند. زمان بیشتر و امکانات بیشتر و بعد تجربه بین المللی در موفقیت مهم هستند. نباید این توقع باشد که در اولین ح ضور به روی سکو برود از تک تک تون خواهش می کنم این دید را نداشته باشید مهم این است که این تیم توانسته کسب سهمیه کند.. شانس کمی برا پیروزی برابر رومانی و اسپانیا دارند. بشتر باید لذت از کسب سهمیه داشته باشند و قدم به قدم برا پیشرفت حرکت نمایند. این تیم جنگنده است و این را در مسابقات قهرمانی آسیا نشان دادند. در اردن نشان دادند مربی ندارند با این کیفیت جلوی میزبان حاضر شده و مسابقه می دهند و پیروز می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "به موفقیت تیم ملی هندبال اطمینان دارم، خودم نفرات را انتخاب میکنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به موفقیت تیم ملی هندبال اطمینان دارم، خودم نفرات را انتخاب میکنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید