بر اساس علم هر چند وقت یک بار باید به حمام برویم؟

به گزارش وبلاگ سفر، برخی روز ها احساس می کنیم یک حمام داغ و حسابی تنها چیزی است که برای دور کردن همه اضطراب ها از خود احتیاج داریم. برخی روزها، اما به یک دوش سریع کفایت می کنیم و گاهی هم چندین روز را بدون حمام سر می کنیم. در حقیقت، پرهیز از حمام روزانه ممکن است برای پوست بهتر باشد چرا که شستشوی بیش از مقدار پوست می تواند باعث خشکی آن گردد. البته برنامه حمام کردن ما تماماً به سبک زندگی مان بستگی دارد، اما نکاتی در این خصوص هست که باید به آن ها توجه داشته باشیم.

بر اساس علم هر چند وقت یک بار باید به حمام برویم؟

1- نوع پوست تان را در نظر بگیرید

اگر پوست چربی دارید، شاید حمام کردن برترین راه برای داشتن یک پوست مات به نظر برسد، اما در حقیقت، برعکس است. مواد شیمیایی مضر درون صابون می تواند پوست را خشک کند، امری که باعث می گردد غدد چربی سبوم بیشتری فراوری نمایند و صورت در نهایت چرب تر و براق تر به نظر برسد. اگر پوست حساس و خشکی دارید یا از مسائل پوستی ای همانند پسوریازیس رنج می برد، دوش گرفتن بیش از یک بار در روز می تواند باعث ملتهب شدن پوست گردد، امری که خارش پوست را بیشتر می نماید. بعضی متخصصان پوست حتی توصیه می نمایند برای جلوگیری از تحریک شدن پوست، بیشتر از 2 تا 3 بار در هفته حمام نکنید.

2- به جنس مو های خود توجه داشته باشید

رفتن به حمام و شستن مو ها با شامپوی مورد علاقه خود در هنگام صبح می تواند حس تمیزی دهد و یاری کند مو های خود را راحت تر مدل دهید. اما شامپو کردن روزانه مو ها باعث می گردد نتوانند برترین شکل خود باشند، بخصوص اگر مو ها فر یا حالت دار باشند. برای زنانی که مو های فری دارند، یک بار شستشوی مو ها در هفته کفایت می نماید، چرا که مو های آن ها برای حفظ رطوبت در خود به سبوم احتیاج دارد.

تنها کسانی که مو های صافی دارند باید مو های خود را هر روز بشویند چرا که مو های صاف و کم حجم به راحتی و به سرعت چرب می شوند.

3- برنامه ورزشی تان را در نظر بگیرید

اگر زیاد به باشگاه می روید، طبیعی است که بیشتر هم به حمام بروید. دوش گرفتن بلافاصله بعد از ورزش می تواند یاری کند عضلات سریع تر التیام یابند، جلوی جوش زدن بدن را می گیرد و حتی دستگاه ایمنی بدن را تقویت می نماید. این مسأله در خصوص کسانی که در محیط بیرون یا در معرض مواد شیمیایی قوی کار می نمایند هم صدق می نماید و دوش روزانه به طور حتم برای این افراد مفید است.

4- برنامه حمام رفتن خود را با شرایط آب و هوا تنظیم کنید

در ماه های گرم سال طبیعی است که برای پاک کردن عرق تن خود به دوش روزانه احساس احتیاج کنید. در ماه های سرد سال، اما بدن تعریق کمتری دارد، به همین علت احتمالاً کمتر حمام می کنید. پوست در فصل زمستان ممکن است خشک و حساس گردد و دوش روزانه می تواند پوست را تحریک و حتی خشکی آن را بیشتر کند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "بر اساس علم هر چند وقت یک بار باید به حمام برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر اساس علم هر چند وقت یک بار باید به حمام برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید