باتری موبایل خود را تنها 80 درصد شارژ کنید

به گزارش وبلاگ سفر، یکی از اشتباهات رایج این است که افراد کوشش می نمایند تا موبایل خود را صد درصد شارژ نمایند.

باتری موبایل خود را تنها 80 درصد شارژ کنید

بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند از عادت های اشتباهی به هنگام شارژ گوشی همراه خود پیروی می نمایند که همین امر نیز مشکلاتی جدی برای باتری گوشی موبایل و یا کل گوشی تلفن همراه آن ها ممکن است به وجود آورد؛ تا جایی که ممکن است پس از چند ماه معین گردد گوشی آن ها آسیب جدی دیده است.

یکی از این عادت های اشتباه، شارژ کردن گوشی همراه به مدتی طولانی مانند گذاشتن تلفن همراه در حالت شارژ از شب تا صبح است که بر روی تلفن شما اثری منفی می گذارد و سبب می گردد تا عمر آن به یک سوم کاهش یابد؛ یعنی اگر قرار بوده است تلفن همراه شما 3 سال دوام داشته باشد، با این نوع شارژ کردن، تنها یک سال می تواند کار کند.

بر همین اساس، پایگاه آمریکایی ZDNet در گزارشی خاطرنشان کرد بایستی گوشی های هوشمند را تنها 80 درصد شارژ کرد و نبایستی آن را برای مدتی طولانی در حالت شارژ نگه دارید. به طور مثال، گوشی آیفون شما برای اینکه از صفر تا 50 درصد شارژ گردد، با یک شارژر 20 واتی، تنها 30 دقیقه طول می کشد و شما بایستی پس از آن، شارژ گوشی خود را تا 80 درصد ادامه دهید و سپس بلافاصله آن را از شارژ بکشید.

شرکت اپل ویژگی را برای شارژ بهتر باتری در سیستم عامل iOS تعبیه نموده که Optimized Battery Charging یا شارژ بهینه شده باتری نام دارد و زمانی که شارژ گوشی آیفون به 80 درصد می رسد، از ادامه شارژ آن جلوگیری می گردد.

بایستی توجه داشت، شارژ گوشی هوشمندتان تا 100 درصد و یا رها کردن گوشی در شارژ برای مدت زمانی طولانی، می تواند روند خراب شدن گوشی هوشمند شما را تسریع نموده و کارکرد باتری را کاهش داده و آن را از بین ببرد؛ همچنانکه بر عملکرد گوشی نیز تأثیر می گذارد. بعلاوه باید توجه داشته باشید نبایستی از تلفن هوشمندتان به هنگام شارژ بهره ببرید و این نیز برای آن است که چرخه شارژ مختل نگردد.

منبع: ZDNet

وبلاگ سفر فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باتری موبایل خود را تنها 80 درصد شارژ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری موبایل خود را تنها 80 درصد شارژ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید