این نقاشی 200ساله چه رازی را پنهان نموده بود؟

به گزارش وبلاگ سفر، این نقاشی به مدت بیش از یک قرن، رازی را در خود پنهان نموده بود؛ راز یک چهرۀ متفاوت که کسانی به دلایل نامعلوم سعی نموده بودند حضورش را پنهان نمایند.

این نقاشی 200ساله چه رازی را پنهان نموده بود؟

به گزارش فرادید، در سال 1837، فردریک فرِی (Frederick Frey)، یک مرد ثروتمند آلمانی الاصل ساکن لوئیزیانای آمریکا، به یک نقاش سفارش داد که پرتره ای از سه فرزند او ترسیم کند. اما غیر از سه فرزند فری یک چهرۀ دیگر هم در این نقاشی حضور داشت که چند دهه بعد به دلیلی نامعلوم روی آن را دوباره نقاشی نموده بودند و در واقع سعی نموده بودند حضورش را در نقاشی از بین ببرند. معلوم نیست که چه کسی این کار را نموده بود.

اما در دهۀ هفتاد میلادی، نوۀ نوۀ همسر فردریک فری این نقاشی را به موزۀ هنر نیواورلئان اهدا کرد و به آن ها گفت که حدس می زند یک چهرۀ دیگر هم قبلا در نقاشی حاضر بوده باشد؛ یک جور سایه در قسمتی از نقاشی وجود داشت که چنین حدسی را معقول جلوه می داد. او به مسئولان موزه گفته بود که احتمال می دهد این چهره در واقع یک پسرک بَرده بوده باشد.

سایۀ حضور یک چهرۀ دیگر در سمت راست تصویر معین است

در سال 2005 اولین تلاش ها برای احیای شکل اولیۀ نقاشی انجام شد و معلوم شد که حدس صاحب نقاشی درست بوده است. یک پسرک سیاهپوست نیز در این نقاشی حضور داشته که بعدها به دلایلی نامعلوم روی چهرۀ او دوباره نقاشی نموده بودند.

نهایتا در سال 2021 تلاش برای بازسازی و احیاء کامل نقاشی شروع شد و حالا چهرۀ پنهان نقاشی به طور کاملا آشکار شده است.

با آنالیز داده های تاریخی مثل سرشماری ها و اطلاعات مربوط به خانوادۀ فری معلوم شد که این پسر سیاهپوست یکی از برده های خانوادۀ فری به نام بلیزایر (Bélizaire) بوده است؛ پسری که در زمان کشیده شدن نقاشی حدود پانزده سال داشته و با توجه به وضعیتی که در نقاشی دارد احتمالا جایگاه خوبی نزد خانواده داشته و به نوعی سرپرست بچه ها بوده است.

نقاشی احیا شده

بلیزایر در شش سالگی به همراه مادرش خریده می گردد و در اواسط سی سالگی اش به یک خانوادۀ دیگر فروخته می گردد. دربارۀ سرنوشت این بردۀ سیاهپوست اطلاع دیگری وجود ندارد.

این نقاشی حالا اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده است زیرا می توان آن را نخستین پرتره از یک بردۀ سیاهپوست دانست که در قابی مربوط به ایالات جنوبی آمریکا ظاهر شده است. این نقاشی قرار است در موزۀ هنر متروپولیتن نیویورک به نمایش دربیاید.

منبع: فرارو

به "این نقاشی 200ساله چه رازی را پنهان نموده بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نقاشی 200ساله چه رازی را پنهان نموده بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید